Časopis 100+1 se dostal do potíží

19. 7. 2010 12:07

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Ležák Gambrinus 12 se představuje s kampaní „Zralci na chmelu“

Ze stínu desítky vystupuje ležák Gambrinusu s kampaní od agentury McCann Prague a spoty od Boogie Films.

Jak Kofola sedm let ladila novou identitu? Čtěte v MAM 12/2024.

Osud tradičního českého časopisu 100+1 zůstává nejasný. Podle informací M&M teď vydavatelství hledá nové možnosti, jak titulu zajistit jeho další budoucnost. „V blízké době oznámíme, zda stopluska bude či nebude vycházet," informuje vedení vydavatelství. Vydávání populárně naučného čtrnáctideníku bylo pozastaveno v červnu. Dočasně byl pozastaven i nábor předplatného. Společnost 100+1 a.s., která vydávání časopisu dlouhodobě zajišťovala, je od letošního června v insolvenčním řízení.

Přestože prodaný náklad 100+1 v posledních letech klesá, není tento pokles o nic dramatičtější než u jiných titulů na trhu. V průměru se prodaný náklad časopisu snižuje meziročně od roku 2007 o cca 10 %. Letošní průměr zatím představuje 25 tis. prodaných výtisků každých čtrnáct dní. Magazín letos zaznamenal cca 10% snížení počtu proinzerovaných stran ve srovnání s rokem 2009.

Magazín 100+1, známý spíše pod názvem 100+1 zahraniční zajímavosti, pod  kterým dříve vycházel, se poprvé objevil v roce 1964. Před rokem 1989 se zaměřoval zejména na informace ze zahraničí a často využíval překladů ze zahraničního tisku. Po roce 1989 se časopis oddělil od zahraniční redakce ČTK, která nakonec časopis v roce 1996 prodala. Magazínu se podařilo udržet i přes citelný nárůst konkurence. Zejména v  posledních pěti letech však na trhu přibývá časopisů, které jsou obsahově a tematicky podobné zaměření 100+1.

Jak Kofola sedm let ladila novou identitu? Čtěte v MAM 12/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení