Lidé, kteří nakupují na internetu, zahájí výzkum trhu zpravidla 14 dní předtím, než se rozhodnou. Zjistil to průzkum společnosti DoubleClick.
Výzkum ukázal, že lidé hledají výrobky podle obecných označení, nikoli podle značek. Teprve v závěru období průzkumu trhu začnou budoucí klienti do zkoumání zahrnovat i známá jména, která nakonec rešerši dominují.
Podle nových zjištění se ovšem značně liší vědomosti, které zákazníci mají o výsledcích, jaké jim vyhledávací systémy poskytují. V USA prý jen 38 procent lidí ví o rozdílu mezi organickými a sponzorovanými výsledky hledání. V Británii je to 93 procent.
Organické jsou ty výsledky hledání, které se zobrazí čistě na základě zadaných klíčových slov a algoritmu, kterým internetový prohledávač pracuje. Sponzorované výsledky jsou druh reklamy, při kterém si inzerující společnost od prohledávače koupí funkci, která při zadání určitých obecných klíčových slov zobrazuje přednostně odkaz na její stránky.
Výzkum marketingové skupiny Agence Virtuelle v Británii ukázal, že britští spotřebitelé sponzorované odkazy v podstatě ignorují. Britové také dávají největší přednost prohledávači Google před jeho konkurenty, protože ho považují za nejpřesnější.

reklama
reklama
reklama