Lego před několika lety uzavřelo s petrolejářskou společností Shell dohodu, na jejímž základě se logo britsko-nizozemské naftové firmy objevuje na některých jeho hračkách. Svoje místo tak má na miniaturních benzinových stanicích a na modelech kamionů.

Podle Greenpeace se už těchto hraček prodalo na 16 milionů v 26 zemích. Shell je přitom ekologickým aktivistům dlouhodobě trnem v oku kvůli těžbě ropy, kterou podle jejich názoru ohrožuje Arktidu.

reklama
reklama

"Tohle přátelství by mělo skončit," cituje hnutí Greenpeace časopis Advertising Age. Lego by podle něj nemělo dovolovat petrolejářské společnosti ovlivňovat tímto způsobem děti a tvářit se přátelsky a vstřícně, když ve skutečnosti zamořuje životní prostředí.

Druhý červencový týden Greenpeace zveřejnilo animovaný spot, v němž ukazuje idylický svět za polárním kruhem, postavený z kostiček a figurek Lega, který postupně pohlcuje ropná skvrna. "Shell znečišťuje dětskou představivost," prohlašuje Greenpeace.

Lego už před časem reagovalo na kritiku Greenpeace vyjádřením, že ho mrzí zneužívání značky Lego k vyřizování sporů mezi různými organizacemi a že Shell podle něj dokáže dostát závazkům vyplývajícím z odpovědnosti vůči okolnímu světu.

reklama