Česká pobočka banky UniCredit končí s digitálními komunikačními platformami, které spadají do rodiny společnosti Facebook. Finanční skupina oznámila, že od začátku června deaktivuje všechny své profily na sociálních sítích Facebook a Instagram a v chatovací službě Messenger. Vedou ji k tomu obavy o „bezpečí dat a osobních údajů“. K mediální propagaci bude banka nadále využívat vlastních digitálních kanálů. O ukončení propagace na Facebooku rozhodlo vedení UniCredit v Itálii, kde banka také vznikla.

reklama
reklama

„Bezpečí dat a osobních údajů je pro nás jednou z hlavních priorit při zajišťování kvalitních služeb a komunikaci se zákazníky. Proto oznamujeme ukončení působení skupiny UniCredit na kanálech Facebooku, Messengeru a Instagramu k 1. červnu letošního roku,“ uvedla skupina na svém facebookovém profilu, informaci následně pro MAM potvrdil mluvčí skupiny Petr Plocek.

Skupina UniCredit již loni v březnu pozastavila veškerou placenou reklamu na Facebooku kvůli obavám plynoucích ze způsobu řešení konkrétních problematických a silně medializovaných případů. „Tyto obavy přetrvávají,“ upozorňuje Petr Plocek. Důvodem k pozastavení inzerce vyplynula v reakci na aféru společností Cambridge Analytica, která zneužila údaje z facebookových účtů ke kampani na podporu Donalda Trumpa a v dalších volebních kampaních.

Nyní po více než roce přichází celkový odchod společnosti z platforem. „Skupina UniCredit je přesvědčená, že nejlepší způsob poskytování služeb zákazníkům je prostřednictvím vlastních kontaktních míst a komunikačních kanálů, které spravujeme v rámci tzv. 360° servisního modelu. Zároveň zachováme své profily na sociálních sítích Twitter,“ říká pro MAM Petr Plocek, tiskový mluvčí UniCredit Bank.

U klientů se ale krok banky nesetkává s přílišným pochopením. Podle komentujících na Facebooku je banka zpátečnická a brání se zlepšování svých služeb. Někteří zákazníci banku také osočili, že odchází z Facebooku, protože není schopna adekvátně reagovat na negativní komentáře.

Italská společnost UniCredit Bank je celoevropská banka s 26 miliony klientů, kterým přináší produkty a služby prostřednictvím své obchodní sítě v západní, střední a východní Evropě. Banka působí na 14 klíčových trzích a v 18 zemích po celém světě.
UniCredit Bank zahájila svou činnost na tuzemském trhu v roce 2007, kdy spojila dva bankovní domy - HVB Bank a Živnostenskou banku. Od konce roku 2013 UniCredit Bank v České republice a na Slovensku poskytuje bankovní produkty a služby pod jednotným obchodním názvem UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia, a.s. UniCredit Bank.
UniCredit není jediná. V březnu začala reklamu na FB bojkotovat i německá Commerzbank. „Ochrana značky a dat je pro nás velmi důležitá,“ vysvětloval tehdy šéf obchodní strategie Commerzbank Uwe Hellmann. Dlouho jí to ale nevydrželo. Po měsíci se totiž k inzerování na Facebooku vrátila. Prý ji uspokojila diskuse se zástupci sítě.

 

reklama