Virtuální realitu hudebním a filmovým festivalů a eventům nabízí agentura Brainz VR prostřednictvím nové služby Brainz VR Cinema. Jedná se o komplexní službu pro správu a plně synchronizovaný streaming 360° videí ve virtuální realitě. Zahrnuje veškerý servis od poskytnutí hardwaru, přes software speciálně vyvinutý pro snadnou obsluhu všech VR headsetů najednou až po proškolení personálu na místě. Brainz VR vytvořili i virtuální rozhraní pro samotné návštěvníky, ve kterém si projdou krátkým tutoriálem a zabaví se před zahájením projekce.

reklama
reklama

Služba je cílená hlavně na filmové a hudební festivaly. “Mnoho pořadatelů takových eventů řeší u VR zón pořád dokola ty stejné potíže, které mají negativní dopad na výsledný uživatelský zážitek. Patří k nim zpravidla špatný hardware, nedostatečně zaškolená obsluha nebo složité ovládání,” říká Robin Pultera z Brainz VR. To vše Brainz VR Cinema slibuje odbourat. “Vyhrazený prostor vybavíte od nás zapůjčenými bezdrátovými VR headsety Oculus Go, které obsahují intuitivního průvodce nastavením pro samotné návštěvníky a na druhé straně bude vaše obsluha pomocí jednoduchého ovládacího panelu spouštět a kontrolovat samotnou projekci ve VR brýlích připojených do systému přes wifi. Samozřejmostí je i podpora z naší strany - náš VR expert dohlédne na instalaci zařízení na místě, postará se o proškolení personálu a bude k dispozici po celou dobu eventu, takže organizátorům odpadá většina starostí,” vysvětluje Julie Šislerová, produktová manažerka služby.

To, jak služba funguje, si mohou vyzkoušet první návštěvníci už brzy na festivalu Anifilm v Třeboni, dále pak na Zlín Film Festivalu a na Letní filmové škole. Využít nabídku této komplexní služby ale může v podstatě každý, kdo chce přehrávat virtuální obsah pro větší publikum a potřebuje vše řídit efektivně z jednoho místa. Využití najde například i ve vzdělávání na školách nebo jakýchkoliv pracovních skupin.

„Do pilotní verze Brainz VR Cinema jsme investovali zhruba milion korun a půl roku vývoje. Nejsložitější bylo najít rovnováhu mezi požadavky ze strany diváka i samotné obsluhy a zároveň zůstat u jednoduchého řešení. Nyní jsme ale přesvědčeni, že díky intenzivnímu uživatelskému testování a neustálému vylepšování jsme našli správnou cestu. Po letošním provozu na několika lokálních festivalech a dalších plánovaných updatech se s aplikací zaměříme na zahraniční festivaly,“ prozrazuje Pultera.

reklama