Jeden z nejvýznamnějších českých influencerů Kovy podpořil novou kampaň lokální verze stanice Cartoon Network, která je zaměřena proti dětské šikaně. Stal se jak jejím ambasadorem, tak i tváří projetku.

„Se šikanou jsem se v dětství setkal v různých podobách ve většině kolektivů. Když se o tomto jevu mluví, často slyšíme příběhy šikanovaných, odvážlivců, kteří se za šikanované postavili, nebo těch, kteří šikanují. Suverénně největší skupinu ale tvoří přihlížející,“ říká Karel Kovář alias Kovy, který mimo jiné vystoupí tuto středu 24. dubna na akci o Influencer marketingu v Klubu MAM.

reklama
reklama

Česká republika se stala jedním z posledních evropských trhů, kde Cartoon Network kampaň „Be a buddy, not a Bully“ spouští. Data z ostatních trhů, například z Rumunska či Velké Británie, přitom ukazují, že spuštění kampaně podařilo šikanu dětí reálně omezit, uvedla pro MAM Malgosia Chapman, viceprezidentka pro obsah společnosti Turner, do jejíhož portfolia Cartoon Network spadá. „Neděláme si ambice, že tento negativní jev v České republice vyřešíme, ale chceme přispět k tomu, aby se o něm alespoň začalo hovořit trochu hlasitěji,“ dodává Malgosia Chapman.

Partnerem projektu je kromě Kovyho i Linka bezpečí, na niž se kvůli šikaně obrací asi pět dětí denně. Přibližně v 15 procentech těchto případů se přitom jedná o kyberšikanu. Ta je ještě „sofistikovanější“, odehrává se totiž v online prostoru, oběť mnohdy ani nezná jejího původce, navíc může probíhat nepřetržitě. Díky online prostředí kyberšikana pozměňuje i charakter a velikost přihlížejícího davu, který šikanu vidí, ale často nezasáhne. Mezi projevy kyberšikany patří například verbální útoky, průnik na účet, vyhrožování a zastrašování, obtěžování prozváněním, vydírání, ztrapňování šířením fotografií, videa a zvukového záznamu.

 

reklama