Finále mezinárodní soutěže Global Social Awards, která oceňuje influencery z celého světa, se bude poprvé konat v Praze. Za Českou republiku je nominovaná Anna Šulc, vítězka tuzemského kola Czech Social Awards 2018. Vedle nominace do mezinárodního kola tu získala hned tři ocenění, a to jako nejlepší autorka videoblogů a majitelka nejlepšího profilu na Instagramu. Druhým nejúspěšnějším influencerem českého kola byl Kovy, vlastním jménem Karel Kovář, který loni bodoval v kategoriích Fair Play a Social Impact & Change. Oba influencery můžete potkat příští týden, ve středu 24. dubna, na akci Forum Media Focus, kterou pořádá ve svých prostorách týdeník Marketing & Media.

reklama
reklama

Pastva pro fanoušky

Galavečer Global Social Awards proběhne 29. května, předcházet mu bude odborná konference GLOSA Talks a setkání fanoušků s influencery Meet&Greet. Speciální setkání s fanoušky proběhne v pondělí 27. května od 14 hodin v Hotelu Hilton Prague. Hvězdami odpoledne budou Lisa a Lena z německého Stuttgartu, které jsou oblíbené na celém světě a jejich sociální sítě sledují desítky milionů fanoušků. Na sociální síti TikTok držely prvenství s 32,7 miliony fanoušků, na Instagramu mají více než 14 milionů sledujících.

Budoucnost sociálních sítí

V rámci Global Social Awards se poprvé uskuteční také Glosa Talks, moderní konference, kde se setká více než 20 osobností spjatých se světem sociálních médií s influencery, marketéry, významnými hosty z celého světa, profesionály z oboru, novináři a fanoušky během otevřených debat a networkingu. Tématem roku 2019 je „Sociální sítě: Změna a budoucnost“. Účast potvrdili mimo jiné supermodelka Karolina Kurková, populární YouTuber Marcus Butler, zakladatel největší talentové agentury pro influencery Dominic Smales, Lars Silberbauer (z vedení MTV, dříve Lego) nebo šéfredaktorky Cosmopolitanů z Itálie, Slovinska, Turecka a Indie.

„Influencer marketing je pojem, který ještě pár let zpátky nikdo neznal," říká Michaela Derynková, organizátorka Global Social Awards a přidružené konference. „Dnes jsou influenceři jedním z nejsilnějších nástrojů pro firmy, a tak jsme si řekli, že by bylo dobré tomuto tématu dát více prostoru. Vezeme do Prahy velká jména, jejichž zkušenosti budou jistě pro české marketéry zajímavé."

Grand Finále

Galavečer Global Social Awards pak bude vyvrcholením ocenění Social Awards, které ukazují trendy influencerského prostředí, hledají rostoucí hvězdy a oceňují populární osobnosti ze světa sociálních médií. „Global Social Awards poukazují na zajímavé příběhy ze sociálních sítí, které dokázaly oslovit fanoušky v různých zemích světa. Jsem proto ráda, že tento unikátní koncept představíme v letošním roce poprvé v České republice,“ říká Michaela Derynková, zakladatelka Social Awards.
Slavnostní galavečer a předávání cen se koná ve středu 29. května od 19 hodin. Moderátorů večera přenášeného v anglickém jazyce bude více, ale zatím je odtajněno pouze jedno jméno. Karolína Kurková, jež se role průvodkyně přímým přenosem v Česku zhostí poprvé. Sama patří mezi vlivné influencery. Na jejím instagramovém profilu ji sleduje 722 tisíc lidí z celého světa. O hudební program večera se mimo jiné postará německo-kanadská zpěvačka Alice Merton, kterou proslavil debut No Roots, nebo zpěvačka Alma. Jméno třetí velké hvězdy bude brzy odtajněno.

Anna Šulc a Kovy vystoupí na odborném setkání s názvem Hrdinové, vládci a šašci: Mají influenceři takový vliv, v jaký zadavatelé doufají? 24. dubna od 17.30 hodin v klubu MAM. Co influencer marketing přinese značkám a jaký je jeho skutečný vliv na spotřebitele? A jak moc ovlivňuje navoněná každodennost prodejní čísla? Dočkáme se někdy zákonného nastavení pro reklamu v rukou influencerů? To vše a další užitečná data, poznatky a názory s námi budou sdílet zkušení marketéři. Tentokrát našimi hosty budou Hana Vávrová ze společnosti The Hive, která pomůže zjistit, jaký typ influencera se hodí k vaší značce, David Růžička ze společnosti Get Boost se bude zabývat návratností investice do influencer marketingu, Zuzana Kadlečková z Coca-Coly předvede konkrétní kampaň a její tvorbu z praxe a nebude chybět ani pohled na etiku v oblasti influencer marketingu, nad kterým se zamyslí Denisa Hejlová, vedoucí katedry Marketingové komunikace a public relations na FSV UK. Na závěr náš čeká živá diskuze se samotnými influencery, účast přislíbili například Anna Šulc nebo právě Johnny Machette. Součástí programu bude také volná zábava u dobrého jídla a kvalitních vín. Odborné setkání pořádá týdeník Marketing & Media. Podrobný program a vstupenky na akci najdete na www.fmfocus.cz.

reklama