Nová historie festivalu nezačala hned po roce 1990, ale až s příchodem týmu kolem Jiřího Bartošky a Evy Zaoralové v roce 1995. Ti kolem sebe shromáždili pozitivně naladěný tým a jak na úvodní tiskovce připomněl prezident festivalu Bartoška, výsledkem je letos již 25. ročník pod jeho vedením. Takže mezi starými dobrými známými jmény organizátorů najdeme opět vizuální koncept studia Najbrt, jehož autorem je tentokrát Jakub Spurný.

„Pokračujeme v jednoduché typografii a hře s čísly i viditelností. Někdo v něm najde odkaz k rozlišení TV obrazovky, jiný zebru nebo to jsou jen císařovy nové šaty?“, komentuje návrh vizuálu creative director Studia Najbrt Michal Nanoru. I festivalová hraná znělka zůstává v rukou mezinárodně uznávaných českých režisérů reklamních spotů, Ivana Zachariáše letos střídá Martin Krejčí a znělku natočil s uznávanou herečkou Jiřinou Bohdalovou. A jistě to bude pecka tak jako Krejčího předchozí znělky s Menzelem, Mirrenovou nebo Gibsonem.

reklama
reklama

Noví partneři, věrná televize

Festival i letos zůstává bez generálního partnera, své aktivity i finanční účast však navýšili mnozí z loňských hlavních partnerů, jimiž jsou Mall.cz, Accolade, Innogy, Vodafone, Karlovarský kraj a město Karlovy Vary. Festival podpoří i Ministerstvo kultury. Hlavním mediálním partnerem je i letos Česká televize, jejíž ředitel Petr Dvořák na tiskovce připomněl, že na filmovém festivalu představí kromě filmových koprodukcí i své výrazné TV projekty jako minisérii Dukla 61 nebo pokračování mezinárodní koprodukce Marie Terezie.

Nováčkem mezi produktovými partnery je pro letošek vedle fashion partnera Pietro Filipi i oficiální pivo festivalu. Po šesti letech úspěšné spolupráce odchází Lobkowicz a střídá ho Pilsner Urquell. Spojení karlovarského festivalu a piva Pilsner Urquell prezentoval emotivně jeho emeritní sládek Václav Berka: „Obojí patří ve své kategorii k tomu nejlepšímu, co reprezentuje Českou republiku. To spojení je přirozeným krokem, protože pivo Pilsner Urquell hrálo a hraje “hlavní roli” v řadě skvělých filmů: Dobrý voják Švejk, Adéla ještě nevečeřela nebo Obsluhoval jsem anglického krále.“

Pivo v hlavní roli

Prezidentovi Bartoškovi Berka navrhl, že by se mohla udělovat cena festivalu za “Nejlepší pivo v hlavní roli”. Bartoškova reakce byla rychlá, že by to stálo hodně peněz…. „Na festival, kde bude poprvé v naší novodobé historii jako oficiální nápoj festivalu, nejdeme jen s pivem, ale stejně jako festival přispívá ke zvyšování kulturní úrovně, tak my chceme přispívat ke zvyšování úrovně gastronomie. Proto budou ve třech pivně relaxačních zónách čepovat pivo vítězové a finalisté prestižní soutěže Pilsner Urquell Master Bartendr, kteří kromě čepování nabídnou zájemcům i Školu čepování.“ Svoji zdravici Berka končil symbolickým dotazem ( opět z filmu) na Jiřího Bartošku: „ ... a Plzeňský už dneska měli?”

Sekci pro začínající režiséry Future Frames podpoří popáté mezinárodní placená kabelová televize AMC Networks, festival spolupracuje i s charitativní organizací Nadace Sirius (projekt Patron dětí), která je patronem sekce Lidé odvedle s tématikou hendikepovaných lidí. Pro charitu Hledáme rodiče bude opět pod patronátem herečky Jitky Schneidrové dražit obří láhev šampaňského celosvětový partner filmu, výrobce šampaňského Möet.

reklama