Klub MAM prošel zátěžovým testem. Na konci března se ve zbrusu nové redakci Marketing & Media spojené s konferenčním prostorem, jemuž říkáme Klub MAM, uskutečnilo první z řady pravidelných setkání marketingových profesionálů pod značkou Forum Focus. Klub MAM na adrese Františka Křížka 1 otevřel jen pár hodin před vypuknutím jara. Předznamenal plodnou sezonu. V prostoru pro osmdesát lidí se jich s šestou hodinou večerní sešlo o pár víc. Těch pár doufajících, že si lístek koupí na poslední chvíli na místě, jsme ale venku stát nenechali.

Forum Focus s číslem jedna hostil mistry a naděje reklamy. Dramaturgie byla jasná: nabídnout prvním hostům co nejzajímavější osobnosti, které na společnou věc - tedy reklamu - nahlédnou z pěti různých stran, z patera různých zkušeností.

PĚT RŮZNÝCH SVĚTŮ

Co mluvčí, to jiný svět. Matadoři koukali na svět shůry: Vilém Rubeš si držel svůj svébytný a kritický odstup a cupoval a cupoval vše, co mu cestou z jihu do Prahy zastoupilo cestu. Josef Havelka se poctivě i volně držel prezentace, kterou si pro tuto příležitost nepřipravil, na diváky sypal hromady dat, globálních účtů a křivek, ze kterých mrazilo snad úplně všechny. Naděje současné a budoucí reklamy inspirovaly a bavily konkrétními příklady. Copywriter Martin Šinkovský vyzval k rezignaci na to, že by se snad ještě někdy dalo vymyslet něco, co svět dosud neviděl. Druhá dáma kreativy VMLY & R Dora Pružincová u některých hostů vzbudila otázku, jakže to mají oni sami s pomazánkou Marmite? Odpověď je, zdá se, zásadnější, než se dosud zdálo. Digitálně orientovaný Roman Číhalík ukázal, že může být fajn cílit na skupinu, která je v online ze 100 %, v offl inu.
Nadhled starců a inspirace od mladé krve zpracovávali účastníci v Klubu téměř do půlnoci. Networking, tak cenný nejen pro redakci, tak i pro samotné účastníky, vesele podporoval Drink Box agentury Elite Solution (interně jsme ho překřtili na Chlastomat). Automat, který vydá alkohol, pouze pokud účastník zodpoví správně kvízové otázky, byl nabit vtipnými dotazy z branže, především ze života reklamních agentur a spíkrů večera. Ne vždy byla pravda pravdou a lidé pili často i proto, že chtěli znát další otázko -odpověď.

ZPÁTKY ZA MĚSÍC
Jen, co se redakce druhý den uklidila do původního stavu, sedíme nad seznamem asi dvaceti návrhů na další setkání. Forum Focus bude mít měsíční periodicitu a nebude mít vždy formát večerního klubového setkání. Shodli jsme se na tom, že méně formální večerní setkávání si rozumí s výraznými osobnostmi z různých sfér, odpolední konference zase více sluší tematickým formátům, které si zaslouží hlubší prozkoumání. Co však Forum Focus nabídne vždy, bude možnost potkat se s profesionály v oboru marketingu a reklamy. Je to platforma pro sdílení zkušeností, kontaktů a inspirace, neformální místo s krásným výhledem přes letenskou zeleň na centrum Prahy a výborným vínem.
A ještě jedno malé tajemství, které rádi vyzrazujeme: Klub MAM je i tak trochu trénink na hlavní konferenční událost roku z pohledu Marketing & Media – podzimní konferenci Forum Media. Ta se letos uskuteční opět 23. října v Cubex Centru Praha. Už teď jste zváni!

reklama
reklama

 

Čím zazářili mistři a naděje
 
ROMAN ČÍHALÍK
kreativní ředitel Comtech
Posledních pár let v digitálních agenturách nabral zkušenosti, díky nimž on line ve své aktuální práci kreativního ředitele fullservisové agentury nepřeceňuje. Roman Číhalík si pro Forum Focus vybral aktivační kampaň městského dopravce BVG Berlin, jež chtěla získat mladé Berlíňany. Na skupinu, která je stoprocetně on line, cílila čistě v offl inu. Spolu s Adidasem vytvořili tenisky v barvách interiérů vozů. Šly na dračku. A on line si už cílová skupina pořešila sama.

VILÉM RUBEŠ
Reklamní samuraj MAM
Bigvilik aplikuje na reklamu z povzdálí svého reklamního důchodu selský rozum. Na Foru Focus shrnul několik projevů arogance českých zadavatelů. Co teď Rubeše aktuálně irituje?
To, že odcházejí (Letgo), to, že nám z devadesáti procent sdělují totální blbosti (třeba 24. výročí založení), to, že nám vědomě lžou, nebo to, že nás mají za blbce. Na závěr vzpomněl na legendu Leo Burnetta a jeho návod: reklama má být jednoduchá, zapamatovatelná, má příjemce lákat a bavit.

DORA PRUŽINCOVÁ
šéfka kreativy VMLY & R
Dora Pružincová, druhá žena kreativy VMLY & R po Tereze Svěrákové, stojí za angažmá kocoura v reklamě pro Monetu a obecně ráda v reklamě využívá zvířata, protože na Čechy fungují. Zaměřila se na formát televizního spotu a na čtyřech příkladech vítězných kampaní z Cannes ukázala, jak formát film/ TV neexistuje ve vakuu a vždy se propojuje s nějakým jiným médiem. Prezentovala pak konkrétní ukázky ideálního propojení. Se sociálními sítěmi dobře fungovala kampaň Evert 45, s webem zase ideálně kampaň Stop the Horror, televizi s televizí letos vhodně zkombinoval Tide, který se umně vkradl do superbowlových reklam jiných značek a schramstl tak veškerou pozornost diváků tohoto amerického reklamního svátku.
Pružincová prezentovala i spojení TV s aktivací na případu kampaně na britskou pomazánku Marmite, kterou lidé buď milují, nebo nenávidí. Polarizaci spotřebitelů v kampani nechali definovat vědce a byly z toho kolikrát i rodinné tragédie.

JOSEF HAVELKA
spoluzakladatel CONTAGIOUS
Něco se děje, alarmoval hosty Fora Focus Josef Havelka. Dokázal to prezentací plnou většinou alarmujících datových slidů. Ukázoval stagnující křivky dosavadních gigantů, nad nimiž se tyčily křivky Googlu, Facebooku či Amazonu, a také rychlý a hluboký propad křivek reklamních agentur.
Doba se zrychluje: 50 milionů uživatelů měl fotoaparát za 38 let, Angry Birds na to potřebovali 35 dní. Lidé přestávají věřit, a to všemu, víc než 50 % lidí nemá svou oblíbenou značku.

MARTIN ŠINKOVSKÝ
copywriter Elite Solutions
Původně novinář, nyní reklamní textař, kterému z novinařiny zbyla láska k delším textům, měl svých patnáct minut o tom, jak je to s reklamní kreativitou od zdi ke zdi. Ať vymýšlíte, jak chcete, stejně už bylo všechno vymyšlené. Dokládá to příkladem Harryho Pottera, jehož „předobrazem“ byl román Necroscope od Briana Lumleyho, a také řadou reklamních ukázek, jak na televizních spotech, tak v printových inzerátech. „Proboha už nic nevymýšlejte, všechno už tu bylo.“
reklama