Obrat komunikačního holdingu Dentsu Aegis Network dosáhl loni u nás a na Slovensku 2,2 miliardy korun. Portfolio mediálních agentur rozšiřuje podobně jako ostatní sítě převážně o digitální firmy. V roce 2016 koupil českou online agenturu Adexpres a v roce 2017 švýcarskou technologickou firmu Blue Infinity, která se nově přejmenovává na Isobar Technologies. „Marketing se posouvá směrem k technologiím,“ říká v rozhovoru pro Marketing & Media ředitel Dentsu Aegis Network pro ČR a Slovensko Petr Chajda.

reklama
reklama

Konkurencí pro mediální agentury zejména v digitální oblasti jsou stále více i konzultantské firmy typu Accenture nebo Deloitte. Ty ovšem podle Chajdy nemají takovou hlubokou znalost digitálního marketingu. „Konzultantské firmy nemají naši hlubokou znalost marketingu a médií, na druhou stranu mají větší sílu vlastní značky. Mediální agentury si vlastní značku podkopaly tím, že spoustu věcí poskytovaly zadarmo a doufaly v dodatečné příjmy u víceprací. Velkou roli zde hrálo vysoké konkurenční prostředí, rivalita a snaha získat zákazníka za každou cenu a doručit tím tolik žádaný růst,“ říká Chajda.

MAM titulka 9

V čísle dále najdete:

  • Virtuální realita v marketingu
  • Katalog eventových agentur působících na českém trhu
  • Čeští prodejci se neradi smějí a nechtějí sloužit, říká Petr Brabec z CPI o českém retailu
  • Jaká je budoucnost využívání mobilního internetu? To představí studie od společnosti Cisco

Aktuální tištěné číslo si můžete nechat doručit až do schránky prostřednictvím SMS objednávky. Stačí od pondělí 4.3. 2019 poslat textovou zprávu ve tvaru MAM Jméno Příjmení Ulice Město PSČ na číslo 90211. Cena za tuto prémiovou SMS je 99 Kč + cena za odeslání SMS podle vašeho tarifu, službu technicky zajišťuje ATS Praha.

Předplatné objednávejte na adrese chcimam.cz

reklama