“Na Instagramu lze uspět i s nízkým rozpočtem pokud víte, co má potenciál zaujmout nejširší publikum, a dokážete pohotově reagovat. Důležité je k tomu i naplno využít váš produkt. My nesbíráme followers za každou cenu. Naším cílem je mít pouze ty relevantní, kteří se mohou stát našimi zákazníky.” říká Martin Paukrt vedoucí social media týmu Footshopu.

1. Buďte jiní

 Základem je odlišit se. Dělat věci jinak, i nad nimi jinak přemýšlet, než to dělá přímá i nepřímá konkurence. Je důležité být nejen originální, ale i autentický, a především se nespokojit s dosaženým výsledkem. Abychom se odlišili a nesdíleli pouze produktové fotky, případně obsah našich distributorů, spojujeme se s různými fotografy, kteří pro nás vytvářejí  editorialy nebo lookbooky se zajímavými lidmi na míru. Například náš projekt FTSHP FIT, ve kterém jste mohli vidět například influencerku Karolínu Čumrikovou nebo modelku Naomi Adachi. Také chceme, aby naši sledující poznali tým, který za celým Footshopem stojí, a tak jim ho také představujeme.

Footshop screenshot www instagram com 2019 03 01 10 36 53

2. Využívejte giveaways jako nástroj pro nábor nových fanoušků

 Kombinujte soutěže pro své stávající followery se soutěžemi na externích účtech. “Nezapomeňte, že kvalita followerů je vždy důležitější, než jejich kvantita. Proto si vybírejte jen stránky, které mají stejnou cílovou skupinu,” říká Nikola Lijana Patáková, social media specialist Footshopu. “Máte značku s kosmetikou? Oslovte beauty blogerku. Prodáváte hračky pro kočičí mazlíčky? Oslovte třeba Cats of instagram.”

Footshop bod2

reklama
reklama

3. Komunikujte s fanoušky

 Protože je Instagram Footshopu globální záležitostí, přizpůsobili jsme jazyk všem sledujícím. Z toho důvodu je všechen náš obsah v angličtině. Využíváme ho i jako “customer care” platformu, kam nám postupem času chodí čím dál více dotazů v několika jazycích. Momentálně jim odpovídáme v češtině, slovenštině, angličtině, španělštině, maďarštině, rumunštině a francouzštině. V pracovní dny se snažíme odpovědět vždy do několika hodin.

4.Využívejte „vychytávky“

     Sledujte nové formáty a hledejte další možnosti, jak získat z Instagramu víc. Nám se třeba osvědčilo využívání nástroje Linktr.ee, díky kterému po kliknutí na link v BIO máme ještě rozcestník. Díky tomu dokážeme uživatele lépe nasměrovat na jednotlivé produkty z příspěvků. „Nebereme Instagram pouze jako platformu s hezkými obrázky. Pokud uživatele něco zaujme, je pro nás důležité, aby měl co nejjednodušší cestu najít produkt i na našem webu. Přes link v BIO nám přijde 42 % návštěv z platformy Instagram, ale tvoří 77% konverzí,” upřesňuje Patáková, která má na starost i optimalizaci návštěvnosti z Instagramu

      5.Buďte kreativní

 Popuste uzdu své fantazii a nebojte se inspirovat i u jiných účtů. V minulosti jsme na Instastories udělali Custom Challenge, kdy followeři udělali do šablony tenisky Nike Air Force 1 jejich vlastní design, a ten pak nahráli k nim na profil, kde nás označili. Do zpráv nám přišlo více jak 500 různých personalizovaných tenisek a získali jsme 300 nových sledujících. Na tomto příkladu je vidět, že za nulového rozpočtu se správným napojením na váš produkt můžete úspěšně interagovat s vaší cílovou skupinou.

Autorka je PR manažerka společnosti Footshop

reklama