BALACLAVA JUMPER, R.I.P.

Není to ani měsíc, co společnost Nike čelila stížnostem kvůli podobnosti grafických prvků na jejích botách s arabskými symboly pro Alláha, a trable potkaly další velké jméno oděvního průmyslu. Tentokrát narazil Gucci s černým rolákem jménem balaclava jumper. Ten totiž má velký, rudě lemovaný výřez pro ústa. Na sociálních sítích se proti roláku okamžitě zvedla vlna kritiky, poukazující na skutečnost, že takto střižené oblečení ponižujícím způsobem připomíná karikovaná stereotypní zobrazení Afroameričanů. Mimochodem - podobný problém řešila i Prada se svým přívěskem Blackface. Jiná luxusní značka, Dolce & Gabbana, zase musela v Číně stáhnout kampaň, v níž asijské modelky jedly v restauraci italská jídla jako špagety a pizzu. Začátek krize byl ve všech třech případech stejný: kampaň pohoršila někoho na sociálních sítích. Což mě přivádí k zásadní otázce: co probůh luxusní brandy v takovém hnojišti jako je online pohledávají?

reklama
reklama
Tento článek je pro web uzamčen.