Princip výběru vítěze kategorie Mastercard Obchodník roku 2018 – Zákaznický zážitek je tříkolový a je kombinací expertního názoru a volby profesionály z odvětví obchodu. V prvním kole proběhla individuální nominace kandidátů ze strany členů expertního týmu a na základě hlasování byly vybrány tři nominace s největším počtem hlasů. O vítězi soutěže pak pomocí hlasování rozhodli účastníci konference Retail Summit 2019 po zhlédnutí prezentací nominovaných projektů. Nejvíce hlasů získal projekt Manifesto Market.

reklama
reklama

MANIFESTO MARKET

Manifesto Market je dočasný gastronomický a kulturní market, který oživil opuštěné a zanedbané místo v centru Prahy. Skládá se z 27 kontejnerů a nabízí unikátní gastronomické koncepty předních pražských restauratérů, uzpůsobené jako street food. Rovněž se soustředí na kvalitní český design a umění, pořádá filmové projekce, koncerty a vystoupení DJs i lekce přístupné zdarma. Pro zimní období byl upraven jako vánoční trh Manifesto Winter Market a podle Prague City Tourism se stal hlavní atrakcí metropole. Iniciátorem Manifesta je americký krajinářský architekt Martin Barry a nezisková organizace reSITE, která se dlouhodobě zabývá zkvalitňováním veřejného prostoru a prosazuje nejlepší praxi z celého světa, jak vytvářet města příjemná k životu. Jedná se o první cashless místo v České republice a jedno z prvních ve střední Evropě.

Dalšími finalisty v kategorii Mastercard Obchodník roku 2018 – Zákaznický zážitek byli:

JIP VÝCHODOČESKÁ

Ryze česká, rodinná společnost JIP východočeská připravila pro své zákazníky nový, svěží koncept prodejen potravin. V nových prodejnách je kladen vysoký důraz nejen na kvalitní sortiment, ale také na zpracování interiéru prodejny. Použití inovativních materiálů, ušlechtilých kovů v tmavé úpravě v kombinaci s přírodním dřevem, to vše má vést k tomu, aby se zákazník v prodejně cítil příjemně. Unikátním zákaznickým zážitkem je nabídka čerstvých potravin – samostatná chlazená místnost s nabídkou svěží čerstvé zeleniny, obslužný pult s masem a lahůdkami doplněný o bistro, které nabízí sortiment připravovaný na místě. Samozřejmostí je také využití moderních technologií pro komfortní nákup. Novou tvář získalo již několik prodejen JIP východočeská a v brzké době bude nový koncept zaveden na všech současných prodejnách, ale i těch, které budou teprve realizovány.

 

MOL FRESH CORNER

Koncept Fresh Corner je součástí nové maloobchodní strategie skupiny MOL zaměřené na nabídku kvalitního občerstvení a doplňkového zboží. Pro Fresh Corner, který byl v Česku otevřen poprvé v roce 2015, je rok 2018 rokem milníků. V květnu otevřela společnost MOL jubilejní stý Fresh Corner v pražském Podolí a v srpnu představila svůj první kioskový Fresh Corner mimo čerpací stanici na pražských Arkádách. Zákazníci si na čerpacích stanicích MOL mohou vychutnat prvotřídní zrnkovou kávu nabízenou ze samoobslužných nebo profesionálních kávovarů. V nabídce je také řada sendvičů, toastů a panini, které se připravují na místě z kvalitních čerstvých surovin, ale i sladké a slané pečivo, polévka nebo hot dog. V současné době je zákazníkům k dispozici již více než 135 Fresh Cornerů a rozsah sortimentu se liší podle velikosti a lokality jednotlivých čerpacích stanic.

 

Ocenění Mastercard Obchodník roku

Mastercard Obchodník roku je prestižní ocenění nejlepších obchodníků v jednotlivých kategoriích maloobchodu. V letošním roce se uskutečnil již šestnáctý ročník této soutěže. Absolutní vítěz a vítězové 9 oborových kategorií byli vybráni na základě reprezentativního průzkumu veřejného mínění, který realizuje agentura GfK Czech. Držitele titulu Mastercard Obchodník roku 2018 – MONETA Money Bank Cena veřejnosti určili zákazníci hlasováním prostřednictvím internetových stránek www.obchodnik-roku.cz. Mezi zvláštní kategorie patří „Mastercard Obchodník roku 2018 – Zákaznický zážitek“ a „Mastercard Obchodník roku 2018 – SOCR ČR Nejlepší zaměstnavatel v obchodě“.

reklama