Žebříček mediatypů brzy doplní také hodnoty za internet, které uveřejní Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) v následujících týdnech. Už nyní se však dá říci, že v roce 2018 přesáhla celková hodnota českého mediálního byznysu s reklamou 100 miliard korun v ceníkových cenách.

„Zdaleka největší část tuzemských reklamních investic je stále alokována do televize. V ceníkových cenách bylo loni v tomto mediatypu proinzerováno více než 50 miliard korun. Televize si navíc udržela velmi slušné tempo růstu, na kterém se podílelo jak opětovné zdražení cen reklamy, tak i další navýšení počtu odvysílaných reklamních sdělení,“ komentuje pravidelné celoroční výsledky Tomáš Hynčica, Business & Research Director Nielsen Admosphere.

 

Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru
Mediatyp 2017 2018 Změna
TV 48 085 155 000 Kč 53 059 284 000 Kč 10 %
Tisk 19 518 003 000 Kč 19 640 890 000 Kč 1 %
Rádio 7 553 551 000 Kč 8 019 307 000 Kč 6 %
OOH 5 299 758 000 Kč 5 223 669 000 Kč -1 %

Zdroj: Nielsen Admosphere (ceny TV dle sledovanosti zdroj: ATO-Nielsen Admosphere), bez vlastní inzerce

 

Za povšimnutí stojí i výsledek venkovní reklamy. Minimální pokles výkonu, alespoň z pohledu ceníkových cen, lze považovat za velmi dobrý výsledek, a to zejména přihlédneme-li k faktu, že tento mediatyp přišel o celou řadu reklamních ploch v důsledku zákona zakazujícího billboardy u dálnic a silnic 1. třídy.

reklama
reklama

V čele žebříčku zadavatelů s nejvyšší hodnotou inzerce byl v roce 2018 Kaufland, který zaznamenal 73% nárůst, a jeho reklama dosáhla ceníkové hodnoty 1,7 miliard korun. Druhé místo patřilo dalšímu potravinovému řetězci, a sice Lidlu, který loni umístil reklamu v ceně 1,5 miliard korun a meziročně tak navýšil hodnoty o 21 %. Třetí Alza.cz navýšila hodnotu své inzerce o 5 % na 1,5 miliard korun.

Ceníková hodnota reklamního prostoru u TOP 10 zadavatelů v roce 2018
Pořadí Zadavatel 2017 2018 Změna
1. Kaufland Česká republika 996 602 000 Kč 1 724 949 000 Kč 73 %
2. Lidl Česká republika 1 227 751 000 Kč 1 488 780 000 Kč 21 %
3. Alza.cz 1 417 197 000 Kč 1 481 980 000 Kč 5 %
4. Procter & Gamble International Operations SA 1 234 053 000 Kč 1 341 375 000 Kč 9 %
5. Ferrero Česká 1 293 611 000 Kč 1 198 554 000 Kč -7 %
6. SAZKA 1 120 357 000 Kč 1 136 675 000 Kč 1 %
7. Internet Mall 858 465 000 Kč 1 075 250 000 Kč 25 %
8. UNILEVER ČR 998 444 000 Kč 1 004 274 000 Kč 1 %
9. L'ORÉAL Česká republika 759 888 000 Kč 890 974 000 Kč 17 %
10. Mountfield 892 576 000 Kč 879 805 000 Kč -1 %
Zdroj: Nielsen Admosphere (monitoring INTERNETU zdroj: SPIR-Nielsen Admosphere, ceny TV dle sledovanosti zdroj: ATO-Nielsen Admosphere)
Internet zahrnuje reklamu v rozsahu projektu AdMonitoring, bez vlastní inzerce

 

 

reklama