Herečka a zpěvačka Barbora Poláková je, i když o tom sama tak nepřemýšlí, také značka. Její mediální monitoring je snad nekonečný, merchandising hraničí s módní značkou a její videa jsou vždy buď kreativní, inovativní nebo obojí. Je ambasadorkou značky Nokia, má za sebou Mattoni, Lindex a další značky. Rozhovor naznačuje cestu, jak nastavit ideální spolupráci s celebritou.

Vnímáte Barboru Polákovou jako značku?

To je docela těžké posoudit zevnitř. Když ano, stejně je to druhotné. Hlavní je, aby mi všechno, co dělám, dávalo nějaký smysl. Značka se pak samovolně vytvoří z mých hodnot, z toho, co chci sdělit a co uznávám. Je skvělé, když práce, kterou dělám, má velký dosah. Zároveň ale když masivní dosah někdy nemá, nejsem zklamaná, protože měla pro mě smysl. Když tak o tom přemýšlím, je hezké od vás slyšet, že to je značka.

reklama
reklama

S nikým se neradíte o tom, jak svou tvorbu prodávat? Ani se Supraphonem?

CD a LP distribuuje Supraphon a to já vůbec neřeším. U klipů jsme se domluvili, že půjdou produkčně mimo ně. To, co dělám, je tak specifické, že je těžké to všechno pochytit. Sdílím s nimi nápad, ale jeho rozvíjení a realizaci už pak sdílet nestíhám. A jsem si vědoma toho, že bych měla komunikovat víc. Vždy to slibuji, jenže pak je nápad a už všehno jede tak rychle, že to nezvládám sloučit dohromady. Ale řešíme spolu pak vypouštění klipů na svět. Poslední rok spolupracuji s mou sestrou, Sašou Wolfovou. Pracovala několik let ve vedení marketingu nadnárodních firem, po mateřské dovolené, kam odcházela ze skupiny Allegro Group (tehdy Aukro, Mall a Heureka), se ale už nevrátila a stala se mou manžerkou. Stará se o merch, řeší sponzory a pomáhá mi i právě s klipy a jejich produkcí, takže to všechno dostává trošku větší řád. A protože komplexní PR už nestíháme, najaly jsme teď ještě Petra Lesenského.

Jak vypadá váš den s médii coby konzumenta?

Vlastně skoro nijak. Občas dávám něco na Instagram, proto se tam podívám. Nevím, jestli se tomu dá říct konzumace médií. Nechávám si v tomhle jistou čistotu. Ale už bych se měla připojit, protože za ty tři roky, co jsem řešila jiné věci (mateřství, pozn. red.), jsem ztratila přehled, odkud brát nepokroucené informace. Teď jsem pomáhala s kampaní Deníku N. Je prima, že je tu nějaké médium, kterému lze důvěřovat.

Ve svých textech komentujete sociální sítě. Jaký je váš vztah k nim?

Pro mě mají sociální sítě dvě tváře. Není mi vlastní sdílení soukromí, nerozumím známým lidem, kteří zveřejňují fotky svých dětí a vím, že tam se nikdy neposunu. Člověku ale zrovna Instagram může rozšířit hranice vkusu. Píseň 2-8-5 není kritika, je to komentář situace nás všech tak, jak ji vidím já. Uznávám influencery a jejich práci. Jsou to lidi, kteří si ze své záliby, z toho, co je nejvíc baví, udělali povolání. To, že se u toho fotí nebo točí, je samozřejmě posun do podivně pokroucené reality, ale svět takový teď je. Myslím, že základ je postavit svou práci na tom, co mne baví. Dělat ji jen pro peníze, které mají přinést někdy potom štěstí, si neumím představit.

Máte teď úspěch za úspěchem. Hrne se k vám hodně nabídek na partnerství?

Nemám o tom úplný přehled. Nabídky se sbíhají u Saši a spolu to pak konzultujeme. Když jsou to značky, které se dají do mých aktivit dobře napasovat, pak do toho jdeme. Ale co se týká ambasadorství, to je na velké zvažování. Jsem už skoro rok ambasadorkou Nokia, spolupracuji i s Mattoni a Lindexem. Aktuálně řešíme nabídky z automobilek, protože jezdím často na koncerty. Ale důležité je vždy, jak si vyjdeme vzájemně vstříc. Často chodí nabídky na testování a takovou tu denní přítomnost na Instagramu nebo blogerství - to odmítám skoro vždy. Nechci dělat nic, co by nebylo autentické. Taková reklama by pro mne trochu postrádala logiku. Ve chvíli, kdy jsme stejně naladěni, můžeme pak spolu udělat mnohem víc, než je v tabulkách, protože to vzniká spontánně. Tak to mám třeba s Lindexem.

Jak vzniklo tohle partnerství?

Jednou mi zavolala PR manažerka Lindexu Jana Hrušovská, daly jsme si kafíčko a ona mi nabídla, ať si přijdu na jakoukoli akci vybrat oblečení. Nejdřív jsem byla zdrženlivá, nemělo to pro mne moc jasný obrys a já se bála být zavázaná. Potom jsem to párkrát udělala a zjistila, že mi je v těch věcech moc dobře a že Jana je úplně úžasná. Mají pro děti věci z biobavlny, takže holčičky v podstatě nic jiného než Lindex nenosí. A tak spolupracujeme dál, oblečení mám skoro ve všech klipech, na koncertech a v běžném životě často na sobě. Poděkovaní je pak na mně. Je to Instagram, titulky v klipu, logo na lístkách na koncerty, na plakátech nebo na obalu desky. Ale dělám to všechno dobrovolně a ráda.

Nemáte to v podmínkách?

Ne. Nemáme žádnou smlouvu. Má to jen jednu nevýhodu: nemají nic na kluky, a těch mám v kapele zrovna hodně.

Tak jako klipy máte vychytaný i merchandising. Žádný přeprodaný potiskovaný textil...

Vytváříme vlastní oblečení. Z dobrých látek, ušité v Česku, s minimální marží. Nastavení ceny je klíčové. Chci, aby si to mohly dovolit i holky, které chodí do běžných sítí obchodů, kde je levně. Máme nově i dětské a pánské modely a vytváříme je společně se stylistkou Terezou Kytkovou, ona je ta kreativní, a Sašou, která řeší produkci a e­-shop. Za kresbami je Lucie Tomišková.

Je to víc než merchandising, hraničí to už s oděvní značkou. Nemáte takové ambice?

Mám a je to tou Terkou. Nás by napadly samé fádní střihy, ale ona vymyslí oddělávací rukávy, díru v triku pro prostrčení sluchátek, mikinové šaty a tak dále. Lidé jsou nadšení.

Minulý týden jste točila další klip. Bude zase nějak inovativní?

Je to píseň Sami dva a točili jsme na horách. Lehla jsem si v tílku a kalhotkách do sněhu jako obraz očištění. Bude to hodně atmosférický klip. Na jaře chystáme točit klip s Evou Samkovou pro písničku Pojď si. Mám radost, že na to kývla. Když tuhle píseň zpívám na koncertech, skoro vždy si na ni vzpomenu. A pak budeme točit klip na píseň Kdyby. Tam je zrovna velký prostor pro zapojení značek. Bude to o zdání, perspektivě, technicky i produkčně velmi náročné. Zavěsí mě na létací stroj a budu procházet různými prostředími.

Během natáčení videoklipu k písni 2-8-5, který vás světově proslavil, bylo hodně možností to pokazit. Jak ho zpětně hodnotíte?

Jsem šťastná, jak to celé dopadlo. Když to v myšlenkách projíždím znova, tak si říkám, že tisková zpráva měla být před tím, ne až potom, protože pro média už to bylo staré. Všichni o tom vědí, protože klip viděli, ale skoro žádné médium o něm nepsalo. Je to ten případ včerejších novin. Je to moje chyba, ale bylo to prostě poprvé na světě, tak mi neměl kdo poradit.

Barbora Poláková

Známá česká herečka se jako zpěvačka poprvé zapsala v roce 2012, kdy natočila píseň Kráva a spolu s Davidem Kollerem protestsong Sami (jsme v prdeli). Čtyři roky poté vydala album Barbora Poláková s písní Nafrněná, jejíž klip má nyní na YouTube 37 milionů zhlédnutí a řadí se mezi nejsledovanější české videoklipy. Ke dvěma Andělům za skladbu a objev roku 2015 vloni přidala Anděla za klip Po válce, natočený i zpívaný pozpátku. Letos má šanci na tři Anděly, včetně toho za klip 2-8-5.

Tento rozhovor vyšel v časopise Marketing & Media. Pokud chcete pravidelně číst podobné rozhovory o marketingu se zajímavými osobnostmi, objednávejte si předplatné na adrese chcimam.cz

reklama