Ze zhruba poloviny prodejen Euronics se staly obchody Datart. Aktuální poměr provozoven Datart oproti Euronics je 111 ku 52. Vše je důsledkem fúze skupiny HP Tronic, která Euronics provozuje, s Datartem.

Akvizice byla oznámena na jaře roku 2017. Kromě přeměny Euronics na Datart se mění i stávající prodejny Datart do nového konceptu. V březnu se například otevře remodelovaná prodejna v Ústí nad Labem.

reklama
reklama

ZA DVĚ NOČNÍ SMĚNY

Ke změně vizuální identity dochází na všech marketingových plochách jak v prodejně, v daném obchodním centru, tak i na navigačních plochách v okolí. Vše probíhá v noci. "V prodejnách kompletně měníme marketingovou komunikaci k zákazníkovi ve formě POS materiálů, cenovek, TV smyček," přibližuje Iva Pavlousková, PR manažerka Datartu. Na vizuální rebranding každé prodejny byly vyčleněny maximálně dvě noční směny. Plán zněl jasně: přeměnit 54 prodejen během dvou měsíců. Kolika dalších prodejen Euronics se rebranding dotkne, není jasné. Jisté ale je, že tato značka z trhu úplně nezmizí a některé své provozovny zachová.

Vlastní přeměnu prodejen předchází regionální kampaň "Váš Euronics se mění na Datart". Po jejím skončení se spouští další regionální kampaň: "Jsme vám blíž". V té firma zákazníky informuje, že v jejich městě se rozšířil počet prodejen. Na těchto kampaních se podílí pražská agentura JWT.

HP Tronic má aktuálně k dispozici první výsledky průzkumu, jak zákazníci Euronics reagují na to, že se z jejich prodejen stává něco jiného. Z výzkumu vyplývá, že 92 procentům z nich tato fúze nevadí. Dotázaným se nejvíce líbí přehledněji a lépe uspořádané prodejny i větší nabídka služeb.

E-SHOP POJEDE DÁL

Internetový obchod Euronics bude fungovat i nadále. Zachována zůstává i kompletní online komunikace a regionální ATL aktivity jako outdoor a roznášené letáky. Ke změnám ale dochází v e­-shopu Datartu. Zavedla se v něm možnost rezervace zboží v prodejně, což dříve používal Euronics. Co se počtu nakupujících týká, mnohem víc jich má Datart.

Jeho tržby v roce 2018 dosáhly přes 7,5 miliardy korun, meziročně tak narostly o více než 3,5 procenta. "Očekáváme, že poroste obliba osobních odběrů a rezervací v prodejnách při objednávkách v e­-shopu," předjímá Iva Pavlousková. "Připravujeme pohodlnější místa pro osobní odběry internetových objednávek v prodejnách. V e­-shopu jsme v prosinci zavedli možnost rezervace zboží s vyzvednutím v prodejně ihned, této možnosti využívá kolem 40 procent zákazníků e­-shopu, u mobilů je dokonce 70procentní," dodává Pavlousková. Letos Datart plánuje posílit svůj regionální marketing.

Loni v létě došlo ke spojení týmů marketingu Datartu a HP Tronic. Marketingové aktivity od té doby vede Lenka Mastešová, která v HP Tronic pracuje už přes 20 let, z toho pět let vedla marketingovou komunikaci Euronics. Se začleněním Datartu je spokojen fond Genesis Capital, který má v HP Tronic svůj podíl. "Ambicí HP Tronic je stát se jedničkou na trhu prodejců spotřební elektroniky v Česku a na Slovensku," říká partner tohoto fondu Ondřej Vičar.

Elektronice se celosvětově daří

Globální trh spotřební elektroniky zakončil loňský rok se šestiprocentním nárůstem prodejů, přičemž celkové tržby byly 138 miliard euro. Ve všech regionech se dosáhlo významného zisku. Společnost GfK, která tato zjištění přinesla, předpovídá na tento rok růst ve výši zhruba čtyř procent. Dobrý potenciál má třeba segment chytrých zařízení s dokonalejšími prémiovými funkcemi a integrovaným hlasovým asistentem. Tři čtvrtiny celkových globálních tržeb připadly na televizory. Prodaly se za více než 100 miliard euro. Celkové tržby za sluchátka včetně headsetů (sluchátka s mikrofonem) stouply v roce 2018 téměř o 40 procent na zhruba 14 miliard euro. Více než polovinu hodnoty prodeje vygenerovala zařízení s technologií Bluetooth. Největším hitem je bezdrátové provedení se dvěma oddělenými sluchátky. Prodeje přenosných reproduktorů, které se přes Bluetooth propojují s chytrým telefonem, stouply o 15 procent skoro na pět miliard euro.

reklama