Leden 1993. Samostatná Česká republika existovala teprve pár týdnů. Ale ještě před rozdělením federace padlo rozhodnutí zrušit monopol Kavčích hor na celostátní vysílání.

Politici se tehdy rozhodli otevřít trh a umožnili tendr na celoplošnou komerční televizi. Přihlásilo se do něj i několik vzdělaných mužů, především sociologů a filmařů. Dohodli se s americkým investorem, a vysílací radě, která sama teprve sbírala první zkušenosti se svobodným mediálním trhem, předvedli svůj vysněný projekt. Jejich televize, jak plánovali, by byla lídrem kvalitního programu. Vážná hudba, kino náročného diváka, cizí jazyky, kvalitní dokumenty, mezinárodní publicistika a vysílání pro menšiny. Mluvilo se o spolupráci s BBC a velkém důrazu na veřejné mínění, které by stanice každý den ověřovala pomocí rychlých sociologických průzkumů. Ideální středoevropská televize pro 21. století, prostě CET 21.

reklama
reklama
Tento článek je pro web uzamčen.