Rekord počtu “likes” na sociální síti Instagram byl prolomen. Její novou star ale není Beyoncé, Kylie Jenner a dokonce ani Justin Bieber, jak jsme na to byli zvyklí. Stalo se jí totiž obyčejné slepičí vejce. Jeho jediná fotka zveřejněná na profilu world_record_egg získala během pouhých 12 dnů celkem 44 milionů “likes” a dokázala tak překonat dosavadní rekord více než dvojnásobně.

To, že největší úspěch zaznamenává fotka obyčejného vejce, svědčí o dvou fenoménech. Zaprvé je to fenomén síly sociálních sítí spojený s faktem, že se z Instagramu stává světová jednička. Už jen to, že šlo skrze sociální síť vyburcoval miliony lidí k “akci”, ukazuje jejich velkou sílu a potenciál. Instagram se začíná profilovat jako běžnější sociální síť než Facebook a narůstá na ní i starší cílová skupina. Tím, že má většina influencerů a celebrit po celém světě Instagram jako sociální síť číslo jedna, se i pro takovéto virální a internetové výzvy stává místem vyhledávanějším než Facebook.

reklama
reklama

Tím druhým je právě fenomén humoru, jednoduchosti a nelogičnosti, což lidi na internetu baví. Lajkování vajíčka byla jasná recese, nikdo to nedělal z prostého důvodu, že by se mu fotka skutečně líbila. Šlo tedy o nadsázku a spolupráci na “vtipu”. Když se k tomu přidá účast známých osobností a influencerů, může se i z obyčejné fotky vajíčka stát neobyčejná - nejvíce lajkovaná fotka světa na Instagramu. Právě tito lidé přispěli k tomu, že se povědomí o fotografii šířilo a lajkovala ji široká instagramová veřejnost. Bez této podpory by vajíčko své miliony “likes” nikdy nezískalo. Samotnou fotku totiž nikdo známý nenasdílel. Do této chvíle ani nevíme, kdo je jejím autorem. Dřívější prvenství přitom držely fotografie slavných osobností, které samy nasdílely.

Co bude s vajíčkem dál? Byl to úspěch originální a z toho důvodu i neopakovatelný. Další fotka vajíčka, i kdyby bylo třeba rozkleplé nebo velikonoční, takový úspěch mít nebude. I když se o to jistě nějací vtipálci pokusí. Takže se můžeme těšit na plno různých vtipů na téma “vajíčko”. Ale za chvíli si na jeho slávu už nikdo nevzpomene, jako se stalo třeba s Harlem shake.

Autorka je spoluzakladatelka agentury WeDigital Prague

reklama