Tak a je to! Nakoupeno, zabaleno, darováno, navštíveno, snědeno. Prostě Vánoce jsou za námi a my můžeme v klidu přejít k navýšení plánované frekvence návštěv fitka či dokonce k prvním smělým úvahám, co vlastně chceme s tím novým rokem spáchat. A vzhledem k tomu, že tohle je první číslo nového roku, dovolím si zde nabídnout malou úvahu.

Ti bystřejší z branže již zcela určitě zaregistrovali, že se do našeho marketingového slangu dostává další anglosaský výraz "brand purpose", který u těch smělejších dokonce pomalu, ale jistě nahrazuje klasický "positioning". Google vám dnes nabídne skoro miliardu a půl odkazů na brand purpose, takže to vypadá, že se opravdu něco děje. Ve Velké Británii existuje samozřejmě i soutěž o nejlepší použití tohoto konceptu. Šéfem poroty byl třeba i Jim Stengel, bývalý šéf marketingu Procter & Gamble. Definic tohoto pojmu je řada (viz počet Google odkazů), ale ta, která mě opravdu zaujala, je tato: "A reason for a brand to exist beyond making profit." Čili chcete­li, něco jako "důvod, proč vaše značka existuje mimo vydělávání peněz."

reklama
reklama
Tento článek je pouze pro předplatitele.
Chcete ho dočíst?
Předplatit si