Trend první – We love data

Téměř polovina obsahových marketérů podle průzkumu CMI (Content Marketing Institute) netuší, jak měřit úspěšnost své práce, natož aby se ji pokusili předvídat. Proč? Protože při jejím zadávání nevycházejí z žádných dat. Jenže ta jsou mnohdy cennější než kdejaký kopík. Počítá se čas publikace, konkrétní slova i použité kanály. Pokud víte, že lidi přemýšlející o nákupu elektromobilu nejvíc zajímá, jestli se s ním dá jezdit v dešti, víte, o čem psát. Když si zjistíte, že tři ze čtyř fanoušků vědy a techniky snídají každé ráno s Facebookem, víte, kam se svým obsahem. Takže si ohmatejte nástroje jako Answer the public, Keyword Finder, SentiOne a počkejte si na nástroj, který vyvíjíme v naší agentuře.

Trend druhý – Stop fotobankám

Klasická média jako Guardian nebo National Geogrpahic už je používají dávno – autorské ilustrace se začínají častěji objevovat i ve světě firemních médií. Značky si uvědomují, že pokud chtějí čtenářovu přesycenou pozornost získat na svou stranu, unylé korporátní fotobanky jim moc nepomůžou. Podívejte se na obálky nejoceňovanějších firemních magazínů na našem trhu, jako jsou ČiliChili (Vodafone) nebo Marwick (KPMG), které si svůj nezaměnitelný styl budují léta.

Trend třetí – Marketingová ekologie

Další věc, která vám může zvednout čísla a konkurenty zase od stolu, je „sharecyklace“. Moderní marketér totiž netvoří jen obsah, ale přímo média. Platforem pro šíření vaší zprávy je čím dál víc a byl by marketingový zločin je nevyužívat. Ušetříte si práci a zároveň oslovte cílovky tam, kde skutečně jsou, pomocí efektivní recyklace contentu. Fungl nový obsah vytvořte z toho, který už máte – dobrý editor dokáže z jednoho videa o bytovém designu pro firemní blog použít fotky do časopisu, vykouzlit teaser na Facebook, několik Instastories a spoustu dalších obsahových kousků. Založte si firemní content hub, už včera bylo pozdě...

reklama
reklama

Autor je Business & Marketing Director v Boomerang Communication

reklama