Původně ty závorky okolo druhého „rádi“ nebyly. Pak mi ale došlo, že by to mohlo vypadat, jako kdybychom v redakci na pokraji sil doklepali rok až ku konci, a dále nechceme nic vědět, nic slyšet, s nikým nechceme mluvit a zejména pak nechceme nic psát, nic vymýšlet, nechceme vybírat fotky, patlat se s grafy a s infografikami.

Ne že by to tak ke konci roku poněkud nebylo.

Spíš si ale jenom potřebujeme trochu oddychnout a podívat se s odstupem a bez emocí na práci, kterou jsme ve skončeném roce odvedli.

reklama
reklama

Prostý výčet ukazuje, že jsme stačili změnit formát, přijít s novým a úžasným designem od studia Marvil, koupit časopis Marketing Sales Media a udělat z něj součást MAMu. Taky jsme se u toho všeho zvládli přestěhovat a uspořádat konferenci Forum Media.

Dívám se zpátky za sebe a s údivem si říkám: „Tohle všechno se opravdu stalo?“

A to nepočítám každotýdenní malá zapomenutá dramata týkající se všeho možného: od lidí z branže, kteří byli nespokojení, že jsme o nich nenapsali až k lidem, kteří byli nespokojení, že jsme o nich napsali. Napravování chyb, kterých jsme si v časopisu všimli na poslední chvíli, a které jsme opravovali pod palbou dotazů z tiskárny: „Hodláte vyjít ještě letos?“

Nakonec jsme vždycky vyšli.

Mám ostatně zkušenost, že se může dít cokoliv, ale nakonec časopis stejně vyjde. A stejně tak se týden co týden stane, že v něm při redakčním hodnocení najdeme chyby. Bylo to tak v roce 2018 a obávám se, že tomu jinak nebude ani v roce 2019. Takový je život.

Odstraňování chyb je nicméně pro MAM šťávou, na kterou jede jeho evoluce. A v příštím roce se budeme věnovat hlavně evoluci, což samozřejmě neznamená, že se rozprostře nuda. Neměl bych ani naznačovat, ale v roce 2019 vyšleme na trh hned několik zajímavých projektů. Takže se je na co těšit.

Osobně bych byl rád, kdybychom se dokázali daleko víc potkávat s branží. Mám totiž noční můru, ve které redakce podlehne dojmu, že se vznáší kdesi vysoko nade všemi a z této výše jí přísluší vydávat velkopanské rady a poučky. Pokud budete mít pocit, že to začínáme dělat, nijak se prosím nerozpakujte se za mnou stavit a vzít mě po hlavě gumovou kachnou.

V předjaří každopádně v naší krásné nové redakci otevřeme prostor, který myslíme jako místo pro setkávání se vespolek, pro diskuzi a další příjemnosti. Ještě nevíme, jak se bude jmenovat, ale vzhledem k tomu, že mu interně už teď říkáme Divadlo tuším, že to tak nějak už zůstane – a věřím, že se v něm budeme potkávat ke všeobecné spokojenosti a ku prospěchu celé branže.

Pokrok není ani přes usilovnou snahu minulých propagandistů sprosté slovo. Potřebujeme ho. A ze sebechvály a přitakávání se pokrok ještě nikdy nezrodil. Pokud máme být úspěšní, musíme mluvit o tom, co děláme, a házet si výsledky své práce pomyslně na hlavu.

I tohle bychom v příštím roce měli dělat.

V roce 2019, v roce, kdy Marketing & Media vstupuje do dvacátého roku existence. Což mi pořád přijde neuvěřitelné. Docela nedávno jsem jako úplné reportérské ucho sledoval, jak MAM vzniká – a dnes mám tu čest vést jeho redakci.

Díky, že s námi jste.

My jsme s vámi taky rádi.

reklama