Lego, Mattel a Hasbro. Největší trojlístek hračkářských firem na světě se musí stejně jako jejich menší konkurenti potýkat s podobnými problémy. Ačkoliv do marketingové podpory investují ročně jen v USA desítky až stovky milionů dolarů, děti místo s klasickými hračkami tráví stále více času s chytrými telefony, tablety a počítači.

To se podepisuje na výkonu celého odvětví s hračkami, které začátkem letošního roku dostalo další ránu v podobě krachu amerického řetězce Toys R Us. Tradiční obchod po 70 letech svého fungování neunesl tlak internetové konkurence a jen v USA uzavřel 735 svých prodejen a více než stovku ve Velké Británii. Tento krok se podepsal na kondici všech hračkářských firem, jelikož obchodní síť patřila k jejich největším odběratelům. Americkým firmám Mattel a Hasbro v důsledku toho poklesly ve druhém čtvrtletí letošního roku tržby o deset, respektive pět procent.

reklama
reklama

JAKO NA HOUPAČCE

Americká firma Mattel se s poklesem svých prodejů potýká už posledních deset let. V 90. letech firma válcovala trh zejména díky ikonické panence Barbie, ačkoliv už od počátku jí bylo vyčítáno, že její krása není slučitelná s realitou. Situace se ale změnila a být "dobře vypadající" hračka vzhledem ke všem změnám ve společnosti přestalo stačit. V posledních letech tak panenka Barbie, která byla poprvé představena v roce 1959, prochází různými inovacemi s většími i menšími úspěchy. Panenky se prodávají s různou barvou pleti i tvary těla a také v různých profesních i společenských rolích.

V listopadu 2017 výrobce přišel s první Barbie s hidžábem, jejímž předobrazem byla olympijská šermířka Ibtihaj Muhammadová.

Tento článek je pouze pro předplatitele.
Chcete ho dočíst?
Předplatit si