Růst české ekonomiky a vysoká úroveň spotřebitelské důvěry přispívají ke zvyšování kupní síly spotřebitelů. Podle aktuálního srovnání GfK si Česko na žebříčku 42 evropských zemí v pořadí států podle úrovně disponibilního příjmu v přepočtu na obyvatele polepšilo o tři pozice. Je na 23. místě, třetinu pod celoevropským průměrem.

JDEME PO KVALITNĚJŠÍM

Vývoj kupní síly samozřejmě nahrává vyšším výdajům v maloobchodě, a to jak u potravin, tak u zboží dlouhodobé spotřeby. Trh s technickým spotřebním zbožím zaznamenal ve třetím čtvrtletí meziroční nárůst o téměř šest procent a například za spotřební elektroniku či telekomunikační techniku utrácíme o devět procent více než před rokem. Co je ale zásadní dobrá zpráva: tyto nárůsty, které pozorujeme ve většině kategorií, vesměs převyšují míru inflace a nejsou dány ani tak nárůstem objemu spotřeby, jako spíše volbou kvalitnějšího produktu. Častěji než dříve si vybíráme produkt s vyššími či hodnotnějšími parametry, ať už je to složení, parametry výkonu, jako je rozlišení nebo kapacita paměti, či přidané služby.

reklama
reklama
Tento článek je pouze pro předplatitele.
Chcete ho dočíst?
Předplatit si