Růst české ekonomiky a vysoká úroveň spotřebitelské důvěry přispívají ke zvyšování kupní síly spotřebitelů. Podle aktuálního srovnání GfK si Česko na žebříčku 42 evropských zemí v pořadí států podle úrovně disponibilního příjmu v přepočtu na obyvatele polepšilo o tři pozice. Je na 23. místě, třetinu pod celoevropským průměrem.

JDEME PO KVALITNĚJŠÍM

Vývoj kupní síly samozřejmě nahrává vyšším výdajům v maloobchodě, a to jak u potravin, tak u zboží dlouhodobé spotřeby. Trh s technickým spotřebním zbožím zaznamenal ve třetím čtvrtletí meziroční nárůst o téměř šest procent a například za spotřební elektroniku či telekomunikační techniku utrácíme o devět procent více než před rokem. Co je ale zásadní dobrá zpráva: tyto nárůsty, které pozorujeme ve většině kategorií, vesměs převyšují míru inflace a nejsou dány ani tak nárůstem objemu spotřeby, jako spíše volbou kvalitnějšího produktu. Častěji než dříve si vybíráme produkt s vyššími či hodnotnějšími parametry, ať už je to složení, parametry výkonu, jako je rozlišení nebo kapacita paměti, či přidané služby.

reklama
reklama
Tento článek je pro web uzamčen.