Ve fotbale jsme se propadli do okresního přeboru, ale v e-commerce hrajeme evropskou ligu. Máme největší počet e-shopů po přepočtu na obyvatele, jsme absolutní jednička v podílu on-line prodeje nepotravinářského zboží, sídlí u nás několik predátorů, kteří vyrazili dobývat zahraniční trhy, zmiňme alespoň Alzu a Notino.

NAKOUPILI. ALE PAK UŽ NE

Ani v on-line prodeji potravin na tom nejsme vůbec špatně. Z hlediska jeho tržního podílu sice výrazně zaostáváme za šampiónem jako je Jižní Korea (20 procent!), ale naše tři až čtyři procenta nás podle dostupných analýz řadí s velkou pravděpodobností před nejvyspělejší sousedy, tedy Německo a Rakousko. Přesto se nedostavila ta velká revoluce, o které řada z nás, v čele s tvůrci těchto e-shopů (a zejména jejich investory) snila. Velmi dobře to ilustruje číslo publikované v rámci mezinárodního srovnání na konferenci v Bratislavě experty z Nielsenu: osm procent českých spotřebitelů deklaruje, že sice již nakoupilo potraviny on-line, ale v poslední době tak nečiní. Jde opět o evropský unikát, tentokráte ne moc příznivý.

reklama
reklama
Tento článek je pro web uzamčen.