V restauraci s velkou pravděpodobností pijete ze sklenice či půllitru, jejichž podobu navrhl. Během posledních patnácti let spolupracoval se značkami Pilsner Urquell, Budějovický Budvar, Krušovice, Mattoni, Kofola, Pernod Ricard a řadou dalších.

Ohledně marketingu má jasno, směr značky by měla určovat jedna silná osobnost, která se nebojí rozhodovat. "Máme nejlepší pivo na světě, to je neoddiskutovatelné. Marketing našich značek je ale moc česky pivní na to, aby byly světové," zamýšlí se v rozhovoru pro MAM Rony Plesl.

reklama
reklama

Jste umělecký sklářský výtvarník, ale vytváříte i design produktů na zakázku. Jak se liší váš přístup k oběma "světům"?

Mám na to jasný, ucelený názor. Tyto dva světy od sebe tak trošku odděluji, ale zároveň i propojuji. Používám větu, že design se musí líbit, ale umění by vám mělo rvát vnitřnosti. To je přesně to, o co se snažím. Inspiraci z volného umění přenáším do designu, aby byl šťavnatý, a některé prvky z designu zase přenáším do volného umění, pokud jde o řemeslo, materiál a spolupráci s výrobci.

Co u vás teď převažuje?

V současnosti už začíná převažovat volné umění, protože nějak se vracím k tomu, s čím jsem začínal. Ale není to na úkor designu, protože tady si zase vybírám kvalitu. Už nespolupracuji s tolika značkami, ale spíš s těmi, které mám rád, jsou kvalitní nebo kde jsou fajn lidé. Stále mě baví pomoci prosadit dobrý výrobek, který na trhu uspěje a firmu uživí.

V designu je vaše jméno hodně spojené s nápojovým sklem. Jak jste se k tomu dostal?

Pro české i zahraniční značky vytvářím nápojové sklo už patnáct let. Dnes se to zdá jako samozřejmost, ale v té době, kdy jsem začínal, ještě žádný český pivovar neměl svoje sklo ani lahev, a Pilsner Urquell do toho šel jako první. Tehdy to byla revoluce a dost nákladná. Naivně jsem do toho byznysu vstoupil a ani jsem nepočítal s nějakým profitem nebo slávou. Bavilo mě setkávat se s lidmi, kteří jsou z jiného oboru jako Gabrielle Guzzo z Mattoni nebo Stanislav Bernard. Byli úplně jiní a najednou chtěli dělat design, kterému vlastně tolik nerozuměli a vnímali ho jen přes emoce.

Co bylo milníkem, díky kterému jste v oboru zakotvil?

Důležité bylo navázání spolupráce s německou firmou Sahm, která dodává největší počet sklenic na český trh a pracuje i pro další trhy. Za dobu naší spolupráce vzniklo na třicet různých projektů a některé tu v Čechách ani nejsou moc známé. Příští rok bychom k tomu proto chtěli uspořádat v rámci Designbloku výstavu.

Tento článek je pouze pro předplatitele.
Chcete ho dočíst?
Předplatit si