Zdražování reklamy si tuzemské komerční televize mohou dovolit díky rostoucí poptávce ze strany zadavatelů a omezenému inzertnímu prostoru v České televizi. Na kanálech veřejnoprávní televize byla reklama legislativně výrazně omezena už v roce 2011.

"Poptávka po televizní reklamě je vysoká a televize se přizpůsobují tržním podmínkám. Samozřejmě se na situaci podepisuje vysoká sledovanost České televize v kombinaci se silným omezením reklamy. Znovuzavedení reklamy je politicky nereálné a situaci neusnadňuje ani převádění jistého exkluzívního obsahu na placené kanály," říká ředitel mediální skupiny Dentsu Aegis Network pro ČR a Slovensko Petr Chajda.

reklama
reklama

NADVLÁDA DUOPOLU

Na českém trhu tak zůstávají dvě velké komerční skupiny Nova a Prima, respektive její obchodní zastoupení Media Club, které kromě Primy prodává reklamu i na stanicích skupiny Barrandov a Óčko, na kanálech zastupovaných společností Atmedia Czech (neexkluzivně) a stanicích Nickelodeon a Mňam TV. Zatímco Nova pro příští rok oznámila zdražení reklamy v průměru o 12 procent, Media Club cenu v průměru navýší o deset procent. Hlavní prodejní cílovou skupinou Media Clubu jsou diváci ve věku 15 až 69 let, Nova dlouhodobě obchoduje mladší cílovku ve věku 15-54 let.

PROBLÉM S VYPRODANOSTÍ

"Základní ekonomický zákon nám říká, že rostoucí poptávka, zvláště při limitovaném objemu nabídky a omezené konkurenci, vyvolává růst ceny. V tomto kontextu je 10 až 12procentní inflace nepříjemný, ale očekávatelný vývoj," komentuje situaci obchodní ředitel PMX ze skupiny Publicis One Petr Lágner.

Tento článek je pouze pro předplatitele.
Chcete ho dočíst?
Předplatit si