Zdražování reklamy si tuzemské komerční televize mohou dovolit díky rostoucí poptávce ze strany zadavatelů a omezenému inzertnímu prostoru v České televizi. Na kanálech veřejnoprávní televize byla reklama legislativně výrazně omezena už v roce 2011.

"Poptávka po televizní reklamě je vysoká a televize se přizpůsobují tržním podmínkám. Samozřejmě se na situaci podepisuje vysoká sledovanost České televize v kombinaci se silným omezením reklamy. Znovuzavedení reklamy je politicky nereálné a situaci neusnadňuje ani převádění jistého exkluzívního obsahu na placené kanály," říká ředitel mediální skupiny Dentsu Aegis Network pro ČR a Slovensko Petr Chajda.

reklama
reklama

NADVLÁDA DUOPOLU

Na českém trhu tak zůstávají dvě velké komerční skupiny Nova a Prima, respektive její obchodní zastoupení Media Club, které kromě Primy prodává reklamu i na stanicích skupiny Barrandov a Óčko, na kanálech zastupovaných společností Atmedia Czech (neexkluzivně) a stanicích Nickelodeon a Mňam TV. Zatímco Nova pro příští rok oznámila zdražení reklamy v průměru o 12 procent, Media Club cenu v průměru navýší o deset procent. Hlavní prodejní cílovou skupinou Media Clubu jsou diváci ve věku 15 až 69 let, Nova dlouhodobě obchoduje mladší cílovku ve věku 15-54 let.

PROBLÉM S VYPRODANOSTÍ

"Základní ekonomický zákon nám říká, že rostoucí poptávka, zvláště při limitovaném objemu nabídky a omezené konkurenci, vyvolává růst ceny. V tomto kontextu je 10 až 12procentní inflace nepříjemný, ale očekávatelný vývoj," komentuje situaci obchodní ředitel PMX ze skupiny Publicis One Petr Lágner.

Tento článek je pro web uzamčen.