Diváci komerčních televizí zažili v minulých týdnech další vlnu recyklované reklamní kampaně Gambrinusu "Když chceš prostě jen pivo".

Pro ty, kdo byli v posledních šesti letech v kómatu: Partička kamarádů navštíví nejprve pivní bar plný předražených speciálů a poté hotel, kde je jim pivo servírováno do sklenic na nožce a kde jsou ostatními hosty okřikováni pro svou hlučnost. Jako záchrana nakonec přichází tradiční česká hospoda a osvobodivý slogan: Když chceš prostě jen pivo.

reklama
reklama

Zrovna u gambrinusu, který se dlouhodobě potýká s pověstí europiva bez osobitosti, mi to popravdě nepřijde šťastné. Celá reklama je postavena na srovnávání prostředí: snobského, škrobeného, nad nímž pak zvítězí spontánní zábava. To ta hospoda vyhrává, ne géčko. Jediné, co si o něm divák zapamatuje, je, že je to jen pivo. A ještě spíš jenpivo. Podobně jako když jeden můj žák napsal větu: "Mechanik vylezl z podauta." a hájil se tím, že myslel trabant. Přesně to, co Gambrinus nechce.

Petr Kukal, tiskový mluvčí Filozofické fakulty Univerzity Karlovy, držitel Křišťálové Lupy 2017

reklama