Lucie Mádlová, ředitelka Asociace společenské odpovědnosti, má problém s tím, když se firmy věnují CSR jenom kvůli svému dobrému jménu. Je to přinejmenším zbytečné - lidé si pravdu dohledají na internetu a navíc propagace jejich dobročinnosti stojí hodně peněz.

Jaká společensky odpovědná kampaň vám utkvěla v paměti?

Jedna z nejslavnějších outdoorových značek na světě, Patagonia, jde za hranice tradičního pojetí udržitelné značky. Snaží se odradit své zákazníky, aby si koupili další produkt, když ho nutně nepotřebují. Dokáží totiž výrobek obnovit v rámci svého programu Worn Wear. V kampani Don´t Buy This Jacket nesla poselství, aby si zákazníci důkladně promysleli, jestli danou věc, kterou si chtějí koupit, opravdu potřebují. Jde to proti podstatě marketingu, který se snaží lidi přimět, aby nakupovali.

reklama
reklama
Tento článek je pro web uzamčen.