Pražský hrad, srpen 2018. Do malé místnosti, z jejíhož okna je strhující výhled na Strahov a na německé velvyslanectví, vchází hradní mluvčí Jiří Ovčáček. Ačkoliv je tady skoro domácím pánem, je v něm něco rozpačitého. Až když si sedne, zaujme pózu, která trošku připomíná jeho šéfa Miloše Zemana, a začne odpovídat na první otázku, rozpačitost zmizí a vystřídá ji sebejistota.

Tento článek vyšel v Marketing & Media č. 37/2018 a celý je přístupný jen přihlášeným předplatitelům. Pokud mezi ně nepatříte, můžete si toto číslo koupit digitálně na Alze anebo objednat v tištěné podobě prostřednictvím SMS zprávy ve tvaru MAM Jméno Příjmení Ulice Město PSČ odeslané na číslo 90211. Cena této SMS je 74 Kč plus částka za odeslání zprávy podle vašeho tarifu.

Máme dvě odpoledne, kolik už toho dnes za sebou pracovně máte?

Mám za sebou protokolární i organizační přípravu účasti pana prezidenta na agrosalónu Země živitelka. Pak jsem řešil novinářské dotazy, zda pan prezident podepíše zvýšení důchodů, udělí státní vyznamenání Andreji Babišovi a tak dále. Je to klasický pracovní den, den nikterak hektický.

Přijde mi, že každý den vstanete před úsvitem, nastartujete Twitter a už na něm zůstanete. Je to tak?

Úplně takhle to opravdu není. První věc, kterou ráno udělám, je, že si přečtu monitoring. Ten dostávám elektronicky kolem páté hodiny. Zhruba kolem sedmé hodiny si ho přečtu, to znamená, že se seznámím s tím, co je v denním tisku, pak se podívám na zpravodajské servery a pak teprve, když je potřeba, přichází na řadu Twitter.

reklama
reklama

Vy a Twitter, to je v komunikační branži velké téma. Co myslíte, je to jenom vzedmutá módní vlna, anebo jde o směr, kterým se komunikace bude dlouhodobě ubírat?

Nedokážu určit, jestli v budoucnu nepřijde nějaký nový komunikační prostor. V tuhle chvíli mohu říci, že Twitter má před sebou ještě nějaký čas velké slávy právě třeba díky Donaldu Trumpovi, který jej zpopularizoval. I mně ukázal směr, jak ho využívat. Twitter se vyznačuje tím, že umožňuje rychlý přenos informací. Většina novinářů ho používá, to znamená, že zveřejním-li nějakou informaci, je řádově otázka minut, kdy se objeví v médiích.

Je pro vás Twitter nejefektivnější komunikační nástroj?

Je, a to nejenom vůči novinářům. Nicméně efektivní jsou sociální sítě obecně. Mám ověřeno, že když uveřejním nějaký názor, do třiceti minut se začne objevovat v diskusích pod články v médiích.

Je pro vás Twitter přitažlivý i tím, že ze své podstaty vylučuje možnost zkreslení?

Je tomu tak. Pokud dávám například vyjádření pro televizi, a to vyjádření má několik vět, tak samozřejmě může být využita jenom věta jedna nebo třeba první a poslední. U sociálních sítí je výhoda, že opravdu nelze, zvláště u Twitteru, nikterak vyjádření upravovat, ale...

Tento článek je pouze pro předplatitele.
Chcete ho dočíst?
Předplatit si