Ačkoli není sound branding nic nového pod sluncem, stále se musí jeho podstata vysvětlovat prakticky každému marketingovému manažerovi. Obvykle si myslí, že to znamená jenom mít nějaké zvukové logo, třeba jako ho má Intel. Snažím se upozorňovat, že nejde pouze o jednoduché označení zvukem, ale o celý proces, práci se zvukem, která je založena na racionálních poznatcích.

Výraz sound branding se skládá ze dvou slov. Obě v podstatě mluví sama za sebe. Zvuk je vše, co slyšíte, třeba hudba nebo nějaké efekty. Slovo "branding" pochází ze skandinávského "brand", což znamená "vypálit". Značka se do našeho produktu "vypálí", díky čemuž je jasně rozeznatelný. Jenže "značkování" znamená i daleko víc než jen odlišení produktu na trhu. Je možné jím vyprávět celý příběh a naplnit ho emocemi. Značka má pověst a svou historii. Zvuk by měl evokovat klíčové aspekty značky a v žádném případě by s nimi neměl být v rozporu.

reklama
reklama
Tento článek je pouze pro předplatitele.
Chcete ho dočíst?
Předplatit si