Investice do budování značky zaměstnavatele se s klesající nezaměstnaností a bojem o talenty stávají pro firmy doslova nutností. Kdo na své dobré pověsti aktivně nepracuje, kdo nebuduje přátelskou firemní kulturu, ten nejenže nesežene lidi, ale zároveň mu porostou náklady. A to jak v oblasti náboru, tak i mezd.

Firmy se špatnou pověstí totiž mají až o deset procent vyšší náklady na zaměstnance než jejich konkurenti s dobrou značkou. Společnosti s dobrou pověstí také dostávají dvakrát víc žádostí o práci. Polovina uchazečů o zaměstnání by totiž nepracovala pro firmy se špatnou pověstí, i kdyby dostávala vyšší plat. Vyplývá to z nedávného průzkumu zaměstnaneckých preferencí, který realizovala naše personálně poradenská společnost Randstad.

reklama
reklama
Tento článek je pouze pro předplatitele.
Chcete ho dočíst?
Předplatit si