Google rozumí vyhledávání hlasem v češtině necelé dva roky. Stejnou funkcionalitu zavedl i konkurenční Seznam, ten ale oproti globálnímu gigantu výrazně zaostává. Vyhledává pouze zadané výrazy, kdežto Google se je snaží pochopit a poskytnout relevantní výsledky. Optimalizovat tedy svůj web kvůli Seznamu je zatím zbytečné - za pozornost teď stojí jen Google.

Podle studie webu Backlinko.com až 40,7 procent všech výsledků hlasového vyhledávání na Googlu pochází z "feature snippetu" - speciálního bloku v horní části stránky s výsledky vyhledávání. Ten zahrnuje stručnou odpověď extrahovanou z webové stránky. Čím víc těchto bloků obsadíte, tím lépe pro vás. Google navíc k odpovědi přečte i zdroj, ze kterého featured snippet čerpá.

reklama
reklama
Tento článek je pouze pro předplatitele.
Chcete ho dočíst?
Předplatit si