Zákazníci nakupující on-line oceňují především úsporu času. Ale jen 14 procent z nich by uvítalo, kdyby jim jejich obchod v pravidelných intervalech posílal nákupy úplně bez objednání. I to zaznělo na konferenci Primetime for... Big Data 2018 o užití dat v marketingu a zejména v on-line prodeji, kterou uspořádala společnost Blue Events.

Podle Ondřeje Žáka z poradenské společnosti Ernst & Young by výše zmíněné nákupy bez objednávek mohly být založeny na nákupní historii jednotlivých klientů. Šlo by o běžné položky, jako jsou zubní pasta, kartáček nebo šampon. "Kdybychom ale v této automatizaci pokročili ad absurdum, zákazník by dostával stále stejné výrobky," upozornil Žák s tím, že podle výzkumu E&Y polovina lidí chce, aby jim prodejce sám nabízel i novinky.

reklama
reklama
Tento článek je pouze pro předplatitele.
Chcete ho dočíst?
Předplatit si