Slovo propad se v souvislosti s tiskem pomalu vytrácí. Například u deníků čtenost vzrostla podle dat z výzkumu MML 2016 asi o dvě procenta. Příjmy vydavatelů se opět zvyšují a stále vznikají nové časopisy, především v segmentu pro ženy. To sice neznamená, že se tisková reklama vrací mezi nejvyužívanější mediatypy, své místo v komunikaci ale stále má.

Její využití se liší podle cílové skupiny a dané značky. Muži čtou spíše deníky a publicistiku nebo sport, ženy lifestylové a ženské časopisy. Věk "skalních" čtenářů je přibližně mezi 35 a 60 lety. Jednou z výhod tištěné inzerce je to, že čtenář se na titul soustředí, vrací se k němu a tráví s ním víc času. Čtení rozsáhlých článků nebude na webu nikdy fungovat tak dobře jako v printu. Tištěnou inzerci čtenář zpracovává jinak než televizní nebo internetovou reklamu. Sám si vybírá, co bude číst a kolik tomu věnuje času. Proto reklama v tisku čtenáře neobtěžuje.

reklama
reklama
Tento článek je pouze pro předplatitele.
Chcete ho dočíst?
Předplatit si