Rekordmanem v nákladech vynaložených na získání jednoho hlasu ve sněmovních volbách se stává hnutí Referendum o Evropské unii. Podle svého transparentního účtu dalo na předvolební reklamu skoro 18 milionů korun. Jenže ho podpořilo jen 4276 lidí v celé zemi a pomyslné náklady na jednoho voliče se tak vyšplhaly na 4157 korun.

Své velké ambice nenaplnila ani Občanská demokratická aliance, kterou zkusil vzkřísit miliardář Pavel Sehnal. "Výsledek nebyl úplně podle našich představ, ale nenecháme se tím odradit a jedeme společně dál," komentoval diplomaticky skutečnost, že kampaň skoro za 17 milionů korun přinesla osm tisíc voličů. Podle volebního účtu ODA investovala do letáků, digitální reklamy i venkovních nosičů. Získání jednoho voliče ji stálo 2082 korun. Náklady však mohou být ještě vyšší, jednak kvůli zaúčtování plateb a jednak kvůli tomu, že Sehnal v rozhovorech připouštěl, že část nákladů ponese jeho společnost SPGroup.

reklama
reklama
Tento článek je pouze pro předplatitele.
Chcete ho dočíst?
Předplatit si