Hromadí se vám doma věci, které byste rádi prodali, ale nemáte čas na jejich focení a vystavování na internetu? Už pár let tyto problémy řeší služba BazaRobot z Hradce Králové. Zboží odveze, vyzkouší, nafotí a vydraží přes portál Aukro. Stejný provozovatel se pak ukrývá i pod značkou Aukrobot.

Od srpna na trhu přibyla konkurence: HyperOdvoz společnosti HyperMedia. Jako svou hlavní cílovou skupinu uvádí maminky, manažery a firmy. Nepotřebné zboží nabídne především přes vlastní portál HyperInzerce, jinak je ale princip fungování stejný. Kurýr odveze zboží, tým ho nafotí, prodá a výnos po odečtení provize pošle na účet zákazníka.

reklama
reklama

Výše odměny se liší podle sumy, za kterou se věci prodají. Celkem je stanoveno pět pásem, nejdráž vyjde prodávání hodně levných věcí. Z prodejní ceny do dvou tisíc korun si HyperOdvoz vezme 35 procent. Další procenta si případně strhne portál Aukro, pokud se bude zboží prodávat i přes něj.

"Zboží sami na místě vyzvedneme a zabalíme, přičemž nehraje roli žádný limit jeho váhy či rozměrů," uvedla Andrea Winklerová, manažerka projektu HyperOdvoz. Takto kompletní servis ale platí jenom pro Prahu a Středočeský kraj, ve zbytku republiky musí prodávající zboží zabalit sám a dodržet podobná omezení jako u BazaRobota: váhový limit 20 kg a maximální délku dva metry.

Logisitické potřeby HyperOdvozu by mělo pokrýt přes 3000 metrů čtverečních moderně vybavených skladových a kancelářských prostor v areálu společnosti Tescoma u dálnice D1.

reklama