Nový komunikační koncept se sloganem Domov vašeho života pochází z kreativní agentury Young & Rubicam Budapešť. V Česku Kika spolupracuje také s agenturami Médea a Kristián. To nejzajímavější se ovšem v segmentu nábytku má brzy odehrát v e-commerce. "Společnosti Kika prodej levného nábytku na internetu nijak neuškodil, z pozice jednoho z hlavních hráčů na trhu však nelze trend e-shopů dále ignorovat," komentuje poněkud šalamounsky postoj její ředitel Jakub Střeštík.

Na to se nejde nezeptat: pro jakou klientelu je Kika první volbou ve srovnání s Ikeou?

Nejste samozřejmě první, kdo se takto ptá. Ikea odvedla na relativně malém rybníčku velký kus práce v mnoha oblastech. Má zjednodušený byznysový model, vycházející třeba již jen z menšího počtu produktů. V čem jsme jiní? Nikdo nemá tak širokou škálu sortimentu a bytových doplňků, jako má Kika. A základnu tak loajálních zákazníků, kteří nepřebíhají od obchodu k obchodu, ale při nákupu nábytku a bytových doplňků jsme pro ně vždy první volbou. Když přijdu do mnoha českých domácností, zarmoutí mě, že si připadám jako v nábytkářském katalogu. Někteří naši konkurenti se koncentrují na uniformitu, zatímco my udáváme trendy, přinášíme novinky a pomáháme vytvářet zákazníkům vlastní styl a identitu. Prodáváme široké spektrum výrobků v různých cenových hladinách.

Jenže Ikea si zde léta vytvářela pozitivní image se svou restaurací, dětským koutkem, prodejem vánočních stromků, CSR projekty...

Restaurace i dětské koutky máme také a troufám si tvrdit, že kvalitnější. Léta jsem pracoval v gastronomii, a proto vím, že za 70 korun vám nikdo nic kvalitního neuvaří. Co se ostatních služeb týče, nabízíme pouze ty, které splňují nejpřísnější kritéria.

V loňském roce jste v pražské Bílé labuti otevřeli svůj první Kika City obchod s bytovými doplňky, čímž jste zde předběhli Ikeu. Jak jste s ním dosud spokojeni?

Bytové doplňky představují velkou část našich prodejů. S lokalitou jsme spokojeni a věříme, že i Bílá labuť se v brzké době zmodernizuje. V blízké budoucnosti by měl obchod posloužit i jako výdejna pro e-shop.

Což je velké téma, Ikea ten svůj otevřela v Česku zrovna nedávno...

K tomu vám řeknu, že dokud povedu Kiku, nikdy nespustím e-shop, který nebude nejlepší na trhu.

reklama
reklama
Tento článek je pro web uzamčen.