Nevládní organizace Byznys pro společnost, jenž za realizací události stojí, se již podruhé spojila s kreativní reklamní agenturou Loosers, se kterou na míru připravila plán aktivace potenciálních dárců. 

reklama
reklama

„S klientem jsme se shodli, že se letos zaměříme nejen na propagaci Národní potravinové sbírky, ale i na obecnou edukaci široké veřejnosti. První fáze kampaně se tedy zabývá tématem Neplýtvání jídlem, které komunikujeme v říjnu na OOH plochách v obchodních centrech a v online prostředí. Nedílnou a velmi důležitou součástí neplýtvacího tématu je lehce kontroverzní spolupráce s bulvárními médii, která projekt podpoří uveřejňováním smyšlených příběhů známých osobností, které pro kampaň využíváme,” prozrazuje Nikol Kargerová, project manager agentury Loosers

"Koncept stejně jako vloni vychází z motivu prázdného talíře. Letos ho doplňujeme známými osobnostmi, jejichž příjmení se shoduje s druhem jídla i potraviny. Ve vizuálech se nakonec objeví Emma Smetana, Zbyněk Merunka a šékuchař Ondřej Slanina. V bulvární části neplýtvací fáze kampaně bude hlavním hrdinou Láďa Hruška. Kampaň jsme, stejně jako vloni, produkovali inhouse, autorem fotografií je Tomáš Třeštík,” komentuje pozadí kampaně kreativní ředitel Loosers Petr Bucha.

První – neplýtvací – fáze přejde v průběhu října do fáze druhé, která se zaměří na potenciální dárce. Mediálně je kampaň, jako každý rok, postavena na pomoci mediálních domů a spolupracujících řetězců, které plochy poskytují zdarma i za symbiolickou cenu. Formáty jsou připraveny pro CLV, billboardy, inzerci, interaktivní plochy v obchodních centrech, rádia a POS a POP materiály apod. Druhá – akvizi ní – část kampaně poběží od října až do 21. listopadu 2015, kdy se napříč celou Českou republikou uskuteční třetí ročník charitativní Národní potravinové sbírky.

Dlouhodobý koncept Potraviny pomáhají si klade za cíl propojovat zájmy odpovědného byznysu, státu i neziskového sektoru. Kromě Národní potravinové sbírky, na níž Byznys pro společnost spolupracuje s Českou federací potravinových bank, Armádou spásy, předními prodejci potravin v České republice (Tesco, Penny, Kaufland, Albert, Globus, DM drogerie a Makro) a řadou dalších partnerů, do programu patří rovněž odborný program s mezinárodní účastí Food Waste: Od teorie k praxi a popularizační projekt pro širokou veřejnost MilujemeJidlo.cz.

„Pro naši platformu je téma odpovědného a šetrného nakládání s potravinami v ČR dlouhodobě jednou z klíčových oblastí. Díky ohlasu, který v zemi vyvolala Národní potravinová sbírka víme, že toto téma rezonuje celou společností. Jsme proto rádi, že s podporou významných partnerů můžeme dlouhodobě a strategicky pracovat na změně – aby se v Česku méně plýtvalo potravinami a aby jídlo, které se nespotřebuje, pomáhalo lidem v nouzi," říká Pavlína Kalousová, předsedkyně Byznys pro společnost.

reklama