Mediální domy si budou muset například ověřit, jestli nešíří reklamu na nepovolenou loterii. Podle právničky Evy Ondřejové šiřitel dosud odpovídal pouze za způsob šíření reklamy například na léky,počáteční kojeneckou výživu a podobně, ale ne za obsah. „Reklama na loterie je tak výjimkou z tohoto principu,“ upozorňuje Ondřejová.

reklama
reklama

Nové ustanovení představuje největší problém pro provozovatele internetových serverů, kam reklamu vkládají jiné firmy. „V internetovém prostředí s automatizovanými systémy je technologicky nemožné dopředu určit, jaká reklama se uživateli zobrazí. Argument, že takové systémy nemusí šiřitel provozovat, je mimo realitu roku 2015,“ kritizuje novelu Sdružení pro internetový rozvoj. 

„Pokud šiřitelé vlastně neznají totožnost zadavatele, je naopak dobře, pokud šiřitelé tyto procesy budou muset změnit,“ odmítla výhrady senátorka Eva Syková (za ČSSD).

Na rozdíl od jiných kategorií nepovolených reklam nebudou tu loterijní hlídat krajské živnostenské úřady. Zákon dohledovou pravomoc svěřuje celním úřadům. Provozovatele povolených loterií eviduje ministerstvo financí, kontrola tak zůstane pod jednou střechou.

Jaké pokuty za nepovolenou reklamu hrozí?
Proč zákon podpořili další politici?
A v čem si nový zákon protiřečí s existujícími předpisy?
Dočtete se v MAM č. 32, které vychází v pondělí 3. srpna!

reklama