Zvlášť v kategoriích, jako jsou "Projekt roku" nebo "One man/woman show", je to pokaždé velice přitažlivá přehlídka působivých nápadů individuálních tvůrců, kteří si na internetu našli prostor pro svou seberealizaci a budování vlastní značky.

Je docela pozoruhodné, jak silně internet k tvorbě vlastního brandu nových osobností vybízí - prostředí sociálních sítí přímo vede ke snaze prosadit v něm vlastní osobitost, vytvořit si svou nezaměnitelnou tvář a image a tomu se pak snažit dostát. Přinejmenším v tomhle vidím velké pozitivum změny, kterou s nástupem digitálního světa prožíváme.

reklama
reklama

S erupcí digitálních médií došlo k uvolnění kreativní tvorby, a zatímco před pár lety se tradiční média bránila volnému šíření svého obsahu, dnes naopak vyhledávají internetový volný obsah, aby jej přetavila ve svůj vlastní.

Pro příklady nemusíme chodit daleko, a to ani na českém trhu: ze zajímavého nápadu ředitele společnosti Internet Info Jána Simkaniče (sebrat u příležitosti 25. výročí od listopadu 1989 on-line vzpomínky příslušníků generace Husákových dětí na vlastní dětství a vydat je v internetovém sborníku) vzejde nakonec i tištěná kniha.

Dobře se daří také projektu Future Bakery bývalých admanů, kteří vytvořili on-line platformu, na níž se zadavatelé potkávají s nezávislými internetovými kreativci a sbírají od nich možná řešení pro svá zadání. Nabízí se ale otázka, kolik individuálních tvůrců oceněných Křišťálovou lupou dokázalo své projekty přetavit v dlouhodobý byznys.

Takový, který by nevznikal jen z čistého nadšení, ale byl by schopný také dlouhodobě generovat zisk a skutečně je živit. V tomto směru je tato doba přelomová. Přeji všem účastníkům Křišťálové lupy, aby i v této oblasti našli to správné řešení.

Jaroslav Krupka, zástupce šéfredaktora

reklama