Společnost Czech News Center podnikatelů Daniela Křetínského a Patrika Tkáče dokončila převzetí firmy Ringier Axel Springer CZ, která vydává bulvární deníky Blesk a Aha! nebo deník Sport. Posledními právními úkony včetně finančního vypořádání završila transakci dohodnutou loni v prosinci s původním vlastníkem Ringier Axel Springer Media AG. Firma to oznámila ve středu v tiskové zprávě.

Transakce zahrnuje také převzetí tiskárny Ringier Axel Springer Print CZ a účast v První novinové společnosti. Nový vlastník původně vystupoval pod firemním názvem Rongosor. Změnu pojmenování na Czech News Center vlastníci plánují i pro samotné vydavatelství a tiskárnu, to se ale projeví až po zápisu do obchodního rejstříku.

reklama
reklama

"Společnosti Ringier Axel Springer CZ a. s. a Ringier Axel Springer Print CZ a. s. změní své názvy. Tato změna bude účinná zápisem do obchodního rejstříku," uvedl člen představenstva Czech News Center Daniel Častvaj.

Vlastnickou změnu již v únoru schválil český antimonopolní úřad s tím, že spojení nebude mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže. Ohodnocení Ringier Axel Springer CZ činilo podle dřívějších informací 170 milionů eur (4,7 miliardy korun).

Ringier Axel Springer CZ je jednou z předních mediálních společností v ČR. Vydává také časopisy Reflex, ABC, GEO, Blesk pro ženy, Blesk Hobby či Svět motorů. V roce 2012 společnosti stoupl zisk před zdaněním o 55 milionů na 498,2 milionu korun. Pomohlo k tomu mimo jiné vyplacení dividendy 141 milionů korun z dceřiné firmy Ringier Axel Springer Print CZ, jež zahrnuje dvě tiskárny. Celkové výnosy klesly o 8,7 procenta na 2,096 miliardy korun.

reklama