Šlo o druhý nejnižší výsledek ze zkoumaných středo- a východoevropských států, když v regionu dosahuje v průměru 0,33 procenta. Výsledky ukazatele, sledujícího poměr mezi počtem kliknutí na internetovou reklamu a celkovým počtem jejích zobrazení, vyplývají z pravidelné studie AdMonitor od společnosti Gemius.

Míra prokliku, označovaná jako CTR (z anglického click through rate), se liší podle typu reklamy. Zatímco klasické bannery dosahují na českém trhu průměrné míry 0,16 procenta, u takzvaných rich media formátů, které zahrnují různé animace, videa či interaktivní aplikace, je 3,5krát vyšší a dosahuje 0,56 procenta. Podle průzkumu obě tyto hodnoty patří mezi podprůměrné v regionu, nejvyšší výsledky pro oba typy bannerů naopak vykazuje Slovensko, kde dosáhly 0,29 procenta, resp. 2,18 procenta.

Studie ukázala, že interaktivní reklamní formáty jsou součástí třetiny kampaní na českém trhu. Podobného podílu dosahují takzvaná rich media v Maďarsku, Chorvatsku a Bulharsku, nejvíce se pak interaktivní formáty využívají v kampaních na polském trhu, kde to je téměř v polovině měřených kampaní.

reklama
reklama

Studie gemiusAdMonitor analyzuje 11 trhů střední a východní Evropy: Českou republiku, Slovensko, Maďarsko, Polsko, Bulharsko, Chorvatsko, Slovinsko, Srbsko, Rumunsko, Litvu a Lotyšsko a zaměřuje se především na žebříčky nejpoužívanějších on-line reklamních formátů v jednotlivých státech, jejich CTR či seznam odvětví, která zadávají nejvíce reklamních kampaní. Studie sledovala období duben až září 2013.

reklama