Druhé regionální rádio v Jihlavě se začalo vlastně rodit někdy v roce 2001. Nadšenci z Jihlavského DX & HiFi Clubu usoudili, že by chtěli konkurovat zavedenému a úspěšnému Rádiu Vysočina (nyní Hitrádio Vysočina). „Myšlenka nového rádia byla krásná. Byly jsme však pouhými nadšenci a zákonitě jsme dojeli na ekonomickou stránku věci. Vše zůstalo jen v našich hlavách a našich snech. Některé naše úvahy pak na popsaných papírech,“ říká Petr Kružík, jenž v současné době působí jako národní kmitočtový koordinátor.

reklama
reklama

Prvním programovým ředitele Rádia Jihlava se stal Petr Zettner, v té době působil v médiích více než 13 let, od jihlavského Rádia Vysočina zamířil později do Českého rozhlasu Region či Rádia Impuls. Spolu s dalšími kolegy budoval rádio v Obchodním centru City Park Jihlava. Tím, že studio Rádia Jihlava bylo vybudováno právě v nákupním středisku, je už od začátku spojeno se svými posluchači.

Logo stanice bylo vybráno v posluchačské soutěži, vítězný návrh si tehdy odnesl deset tisíc korun. Kreseb nakonec dorazilo více než 700, vítězný návrh se sestává z not stylizovaných do symbolu jihlavského ježka. Stěžejní složkou jsou zábavné prvky. Moderátoři, či baviči, glosují nejen aktuální dění, ale servírují řadu rubrik. Jednou z nejvýraznějších osobností je Fugas, svérázná postava českého éteru. Posluchači do vysílání přispívají dopravními informacemi a mohou si nechat zahrát v každé hodině písničku na přání.

Kampaň Každý je reportér Rádia Jihlava

V programovém schématu se vystřídalo několik rubrik, například krimi informace či zprávy o celebritách. Ranní show nese téměř od počátku název Kafárna, následovaná je Vzkazy z práce do práce. Dopolední program zprostředkovává jihlavské aktuality – „Jihlavské kukátko“. Odpolední schéma se zaměřuje na posluchačské příběhy. Zábavu nabízí Rádio Jihlava též díky večerním scénkám. Na Rádiu Jihlava působila i Helena Dvořáková, ta nedávno přešla do konkurenčního rádia.

Kampaň, v níž Rádio Jihlava hledá nového moderátora

Rádio Jihlava se zaměřuje rovněž na řadu originálních off-air akcí úzce spojených se sídlem. Posluchači tak volili například i vlastní miss. Pravidelné soutěže většinou odkazují na frekvenci 101,1 MHz, jednou z prvních bylo rozdávání 101,1 kilogramů kaprů nebo 101,1 litru vína (speciálním bonusem se stala láhev s obsahem 0,1 litru). Stanice například hledala nového moderátora prostřednictvím soutěže "Jihlava hledá chlapa". Originálně se slavilo i výročí tří let od začátku vysílání.

radio jihlava
reklama