Centrum Holdings, Mafra, Mladá fronta, Ringier Axel Springer a Sanoma Media založily Czech Publisher Exchange (CPEx). Projekt běží v testovacím provozu a do ostrého se překlopí zhruba v polovině září.

Reklamní plochy budou v otevřené aukci kategorizovány do tří skupin podle kvality a tematických okruhů s cílem poskytnout inzerentům ideální nástroj pro reklamní kampaně. Provozovatelé odhadují stovky milionů zhlédnutí měsíčně.

"Společná platforma je pro členy ideálním způsobem, jak v rámci RTB (Real Time Bidding) inzerentům nabídnout nové, atraktivní reklamní plochy s vysokým dosahem, a to na kvalitních obsahových službách. Česká republika se po Francii a Dánsku stává teprve třetí zemí v Evropě s podobnou spoluprací velkých vydavatelů," uvedl ředitel CPEx Matěj Novák. Ve Francii se podobný projekt jmenuje La Place Media.

reklama
reklama

Mediální domy zapojené do CPEx nabídnou prostor pro reklamní bannery na zhruba 70 titulech, které mají dohromady kolem pěti milionů uživatelů. Pokrývají zhruba 70 procent populace.

"CPEx je v principu otevřený všem významným online vydavatelům s redakčním obsahem. Předpokládáme, že portfolio nabízených reklamních ploch se v budoucnu ještě rozšíří," dodal Novák. Největší hráč na trhu Seznam.cz se zatím podle neoficiálních informací k projektu nepřipojí.

Technologickým partnerem CPEx je Rubicon Project, který byl vybrán na základě více než ročního testování a který má v evropském kontextu největší zkušenosti z podobných projektů.

Centrum Holdings provozuje například portál Centrum.cz nebo zpravodajský server Aktuálně.cz, Mafra má zpravodajský portál iDnes.cz, vlajková loď Ringieru je Blesk.cz, Sanoma provozuje mimo jiné web Vlasta.cz a Mladé frontě patří weby Euro.cz nebo E15.cz.

reklama