Podíl je o deset procent vyšší než v Německu nebo Velké Británii. Vyplývá to z průzkumu GfK za rok 2012, který zveřejnila společnost Datart.

"Za vysokým podílem on-line nákupů stojí velmi dobře rozvinutá poštovní infrastruktura, přibližně stejný počet e-shopů jako má Anglie, rapidní rozvoj internetu po revoluci a existence lokálních online značek," uvedl ředitel on-line divize Datart International Jiří Navrátil. Češi proto podle něj mají stále větší zájem nakupovat přes internet.

reklama
reklama

Z výzkumu agentury GfK dále vyplývá, že přes e-shopy se prodá například ve Švýcarsku 18 procent zboží, ve Francii 15 procent a v Itálii necelých sedm procent.

"V prodeji elektroniky nabízíme dokonce lepší služby než Německo či Velká Británie, konkrétně například v logistice. V ČR jsou lidé zvyklí, že mohou běžně využít službu doručení v den objednávky. V Evropě to ale vůbec není běžnou a pro zákazníky levnou záležitostí," dodal Navrátil.

Počet internetových obchodů v Česku loni stoupl o 16 procent na 37.000, vyplývá z údajů internetového srovnávače cen Heureka.cz. Češi letos podle odhadů utratí v internetových obchodech téměř 50 miliard korun. On-line se v Česku prodá až šest procent veškerého zboží.

Internetoví prodejci tak ukrajují stále větší podíl z maloobchodních tržeb, v kamenných prodejnách se ale stále ještě prodá drtivá většina zboží. Podle údajů Českého statistického úřadu maloobchodní tržby v ČR za 2. čtvrtletí meziročně klesly o 1,2 procenta, prodej zboží přes internet ale vzrostl o 18,4 procenta.

reklama