Plzeňský Prazdroj letos uvede na trh více novinek než loni, kdy představil šest nových piv. Cestou ke zvýšení prodejů jsou podle pivovaru hlavně inovace, tedy trvalé překvapování konzumentů. Při představení už sedmého druhu piva Gambrinus to řekli mluvčí Vladimír Jurina a manažerka značky Pavlína Holíková. Pivovar prodal loni v Česku a ve více než 50 zemích světa necelých 9,9 milionu hektolitrů piva.

reklama
reklama

"Nepasterizované G" začal pivovar distribuovat právě dnes. Do konce roku by se mělo objevit ve zhruba 1300 středně velkých hospodách po celé ČR; už ve středu by se mělo čepovat v prvních hospodách. Jde výhradně o sudové pivo, které Prazdroj nebude lahvovat ani stáčet do tanků.

"Díky šetrnému finálnímu zpracování procesem mikrofiltrace, jenž zatím u žádného jiného našeho piva nepoužíváme, má nový produkt výraznou svěží chuť," řekl obchodní sládek Prazdroje Pavel Zítek. Podle něj jde o "desítku" se stupňovitostí 10,25, "což je opravdu desítka i podle nových bruselských norem". Pivo má také více alkoholu, 4,3 procenta, a není ovlivněno pasterizací. Trvanlivost je stejná jako u klasické desítky Gambrinus Originál, tedy tři měsíce. Také výroba trvá stejně, přes 20 dnů, rozdílná je jen konečná úprava a pozměněné sypání skladů.

"Hlavním cílem je přitáhnout lidi na toto dobré pivo do hospod," řekl Jurina. Podle pivovarského svazu klesá v posledních letech podíl prodávaného piva v restauracích a nyní je na 45 procentech, zbytek tvoří levnější pivo lahvové. U Prazdroje je tento podíl vyváženější 52:48. V celé ČR pivovar v loňském roce prodal 6,8 milionu hektolitrů piva, což znamenalo mírný meziroční pokles o zhruba jedno procento. Exportoval naopak meziročně o tři procenta více, rekordních 920 000 hektolitrů.

"Toto nepasterizované pivo si v žádném případě nedopřejí lidé doma, ale pouze v restauracích," uvedl Jurina. Pivovar ho chce letos prodat desetitisíce hektolitrů. Cena od výrobce bude 15 korun za půllitr, tedy o korunu vyšší než je klasický Gambrinus, nejprodávanější české pivo.

Nápoj budou restauratéři čepovat do speciálních baňatých půllitrů, které lépe udrží vůni i pěnu. Pivovar zatím nakoupil 70 000 těchto sklenic.

Další plánované novinky na letošní rok zatím Prazdroj nepředstavil, Holíková pouze uvedla, že se budou týkat produktů všech jeho značek, jimiž jsou kromě Gambrinusu, Pilsner Urquell, Velkopovovický Kozel a Radegast. Loni pivovar zavedl například pšeničné pivo Fénix, dvě ochucená piva Gambrinus a desítku Gambrinus Originál.

reklama