Britská zpěvačka a módní návrhářka Victoria Beckhamová představí osobně svou módní značku v Praze zřejmě v září. První modely dorazily do Prahy tento týden a jsou již v prodeji, informovala společnost Carollinum.

"Společnost Carollinum paní Beckhamovou pozvala do Prahy a v současné době je s jejími zástupci v jednání o návštěvě při příležitosti podzimních dnů módy," řekla mediální zástupkyně společnosti Carollinum Ruth Vojtěchovská.

reklama
reklama

Beckhamová představí v Praze podzimní kolekci dámské konfekce. Dosud navrhovala především šaty, kolekce na sezónu jaro/léto 2013 obsahuje také halenky, sukně a kalhoty.

"Kvalita a luxus jsou pilířem kolekce, jíž definuje všestrannost, modernost a pohodlí. Mojí osobní výzvou bylo tvořit to, co bych sama chtěla nosit a co si myslím, že by zákaznice značky Victoria Beckham ráda nosila," uvedla ke kolekci autorka.

"Kolekce Victorie Beckhamové je ve světě populární. Je velmi ženská, její šaty dělají krásnou ženskou linii, jsou sexy a přitom decentní. Jejich styl je jednoduchý až minimalistický. Pro sezónu jaro/léto 2013 je kolekce inspirovaná stylem 60. let," uvedl kreativní ředitel butiku Simple, který kolekce nabízí, Lukáš Loskot. Ceny šatů začínají na 40.000 korunách.

Značku Victoria Beckham do Česka přivezla společnost Carollinum podnikatelky Tamary Kotvalové. Firma provozuje především v pražské Pařížské ulici řadu luxusních obchodů, na českém trhu zastupuje mimo jiné značky Montblanc nebo Cartier.

O luxusní zboží je v Česku zájem. Tržby luxusních obchodů v ČR, kde mezi zákazníky převládají cizinci, loni stouply meziročně o 30 procent na rekordní úroveň. Ze svých údajů to odvodila společnost Global Blue, která zprostředkovává vracení DPH. Obrat celého maloobchodního trhu přitom v roce 2012 klesl o 1,1 procenta.

"Ty obchody, které mají mezi zákazníky minimálně polovinu turistů, rozhodně žádnou krizí netrpí. Krize se odehrává v Evropě, ale Čína a Rusko rostou. Tím, že jim roste kupní síla, tak z toho některé části ekonomiky jako maloobchod nebo turistický ruch profitují," uvedl regionální manažer společnosti Global Blue Jiří Macas.

Útraty Rusů v prosinci a lednu stouply v Česku meziročně o 38 procent, Izraelců o 56 procent a Číňanů o devět procent, uvedla Global Blue. Na celkových útratách mimounijních zahraničních návštěvníků v ČR se nejvíc podílejí Rusové, a to ze 62 procent. Za nimi s velkým odstupem následují turisté z Číny, Tchaj-wanu a Ukrajiny.

reklama