reklama
reklama
Výzkum Klienti a agentury v České republice - vizualizace.
Osmnáct z 45 oslovených agentur uvedlo, že nejhorším klientem je podle nich Vodafone. Operátoři vůbec budí u agentur největší emoce. Naopak sedm z nich uvedlo jako svého klienta snů T-Mobile, Telefónice naopak agentury dávaly negativní znaménko - skončila hned druhá za Vodafonem. "Na tuto otázku odpovídáme pravidelně. Není divu, dlouhodobě patříme k nejnáročnějším klientům a nemůžeme ze svých nároků slevovat," komentuje názory agentur tisková mluvčí Vodafonu Alžběta Houzarová.
Výzkum "Klienti a agentury v České republice" provedla Martina Olbertová pro agenturu Hullaballo. Potvrdil pár obecných problémů, o kterých se na komunikačním trhu mluví již delší dobu. Agentury vytýkají klientům moc konzervatismu a opatrnictví, klienti zase postrádají u agentur ochotu myslet jinak a přicházet na nová nestandardními řešení. Dalším problémem je nízká profesionalita a malé zkušenosti v oboru, nekompetentní lidé v marketingu a vzájemné nepochopení požadavků klientů a agentur.
"Otázkou na začátku průzkumu bylo, jak českou reklamu kultivovat a povznést na ji vyšší úroveň. Proto jsme se museli podívat, jak ji vnímají lidé, kteří o ní rozhodují. Možná více než dílčí zjištění, která nemusí působit nijak převratně, je zajímavé, že lidé v komunikačním byznysu spolu paradoxně nejsou schopni efektivně komunikovat. Právě na otevřený dialog, naslouchání, spolupráci a vzájemnou toleranci názorů bude třeba se do budoucna zaměřit především," říká Martina Olbertová, realizátorka prvního ročníku průzkumu.
"Často slyšíme agentury, jak obviňují klienty a klienty obviňující agentury. Je nutné si ale uvědomit, že jsme tu všichni na jedné lodi a odpovědnost za kvalitu reklamy tedy leží na obou stranách. Doufáme, že nám všem tento průzkum alespoň trochu pomůže k tomu dělat lepší práci," uvedl Tim Hennessy, CEO reklamní agentury Hullabaloo.
Podrobněji se výzkumu věnujeme také v příštím čísle časopisu M&M, které vychází v pondělí 3.12.2012.
reklama