reklama
reklama

Zadavatelé na internetové prezentaci agentur z oblasti direct marketingu a call center vidí mnoho chyb. Mezi nimi především neaktuálnost, zastaralou grafiku, nenápaditost, neosobnost a přehlcenost textem.

Ptali jsme se zadavatelů mj. na to, zda je přesvědčila prezentace agentury na webu natolik, že byste ji pozvala do tendru. nejvíce tomu vyhovoval web 5p agency. Jako "spíše přesvědčivé" se zdály agentury Call centrum Amax, Formica, Wunderman, Media Servis a Meritum

Naopak spíše nepřesvědčivě působí web agentur Ogilvy One, Grátis, Dimar, Infas, SGA, Mediaservis, Meritum Direct Marketing. Nejhůře z hodnocených pak dopadly Admass Direct Marketing a Prodiliste.

Monika Kozáková / Marketingová komunikace / Air Bank 

Všeobecně jsou weby reklamních agentur v dnešní době hodně špatnou vizitkou jejich činnosti a toho co slibují klientům, tj. že vytvoří pro něj efektivní a velice kreativní reklamní kampaň a to jak v ATL, tak BTL, či přímo direct marketingové činnosti, kterou chcete diskutovat.
Bylo by fajn, dle webových stránek odhadnout, kdo za nimi na druhé straně v agentuře sedí, a co může daná agentura klientovi nabídnout. Dnes je to ale nemožné. Webové stránky Vám nic neřeknou, takže výběr je pořád jako tahání zajíce z pytle.
Z vlastní zkušenosti musím proto říct, že je někdy dokonce velký problém dopátrat se i aktuálního kontaktu na chtěnou agenturou. Skutečnost, že pak na stránkach nezjistíte, za zapomenutým kreativním nápadem rok-dva staré prezentace, ani relevantní popis činnosti, v které se daná reklamní agentura specializuje, je bohužel už poslední část skládačky do prezentovaných 360° puzzle činnosti reklamních agentur na našem trhu.
Z uvedených agentur bych si následně do případného výběrového řízení nejspíš alespoň interně pozvala všechny z výše zmiňovaných agentur, ale mým důvodem by nebyla jejich webová prezentace, ale spíš již zaběhnutá jména vybraných agentur na trhu české reklamy.


Jiří Janeček/ Komunikační oddělení / T-Mobile

Webová prezentace agentury Grátis mě ze tří hodnocených oslovila nejméně. Vadilo mi posunutí celého webu na levou stranu. Zcela jsem postrádal speciální sekci o referencích či klientech. Ukázky letáků pro řetězce to věru nezachrání. Není mi jasné, proč je na stránkách sekce Aktuality, pokud zeje prázdnotou. Ani nekvalitní obrázek mapy v kontaktech nepůsobí příliš profesionálně.

Wunderman - Klasický web nabízející standardní orientaci - horní lišta, menu s kategoriemi umístěné vlevo. Očekával bych o něco kreativnější přístup. Popis nabízených produktů působí na můj vkus příliš strohým a stručným způsobem. Oceňuji blog, byť by si zasloužil častější zásobování, a odkaz na FB profil, což u dvou předchozích agentur chybělo.

 

Daniel Blažek / Brand manager / Seznam.cz

Web agentury Dimar by rozhodně stál za vylepšení a především by potřeboval častější aktualizaci. Poslední aktualita téměř rok stará není dobrou vizitkou firmy. Navrhoval bych lépe využít prostor úvodní stránky, kde je vše velmi nahuštěné na malém prostoru a nemusely by být používány uživatelsky nepříjemné prvky, jako je posuvník v sekci novinek. Rubriky obsažené ve spodní navigační liště by rozhodně plnily lépe svojí funkci v horní části webu. Možná až zbytečný rozsah je dán popisu jednotlivých činností firmy. Ovšem ve srovnání s webem agentury Prodiliste působí webové stránky Dimaru téměř dokonale. U Prodiliste mám pocit, že jsem se ocitl zpět v devadesátých letech. Věnovat se jednotlivých částem stránek snad ani nemá smysl. Po 5 vteřinách bych z takového webu utekl.


František Grunt / Manažer marketingu / Active24.cz

U hodnocených agentur platí známé rčení, že pod svícnem je největší tma a agentury v sebeprezentaci pokulhávají. Prakticky nulová je aktuálnost jednotlivých webů, když vůbec sekce novinky existuje, jsou tam posty v nejlepším případě několik měsíců starté. Žádný z webů také nepracuje s dalšími médii, jakými jsou například blog nebo vhodné sociální sítě, toto cestou by ideálně mohli prezentovat svoji nejnovější práci a nahradit tak sekce Portfolio, které jsou také zastaralé, v některých případech ani nefungují. Ani z hledisky uživatelské přívětivosti, orientace na webech a grafické stránky nejsou weby příliš zdařilé, na některých je vidět, že jsou 3 i více let staré, což je v dnešní době moc. Většina webů je také přehlcena textem, při online prezentaci platí pravidlo, že lidé nečtou, je řeba jim dávat informace buď pomocí grafiky nebo v bodech. U hodnocených webů mi zásadně chybí zaměření na prodej svých služeb, zaměření na zákazníka, zákaznický přístup - novinky z oboru, aktuální práce, případové studie, rozhovory se zákazníky, atd., spíše to jsou info weby.. U některých webů mě, i přes jejich rozsáhlost, pozitivně překvapila kvalita textů, které působili přívětivě asnažili se o originalitu. Rovněž u některých ocnuji kontaktní infromace přímo na pracovníky agentury, je vždy dobré vědět, kdo za prezentovanou firmou stojí. Výše uvedené platí ve vetší míře u menších agentur, špičky v oboru svoji internetovou prezentaci zvládbnout umí a jejich weby jsou na zcela jiné úrovni.


Michal Schindler / Branded Communications Manager / Vodafone

Všechny tři weby působí mimořádně formálně. Z žádného z nich člověk nezíská dojem, že by bylo možné navázat skutečné partnerství. I přímá komunikace je podána primárně jako nějaký víceméně technologický proces, na který je potřeba jen určité know-how a přesně stanovené procesy a reportingy. Ani weby samotné se zákazníky skutečně nekomunikují, fungují jen jako nástěnka. O sociálních sítích se ani jeden z webů vůbec nezmiňuje (alespoň ne tak, abych to vypátral), na FB jsem firmy také nenašel. O možnosti nějakých služeb poskytovaných přes sociální sítě nemluvě, to je zřejmě úplně mimo záběr daných firem (ačkoli jedna z nich například nabízí i takovou specialitu, jako seznam hotelů vytipovaných pro setkávání s klienty).

 

Pavlína Jandová / Sales Strategy Manager / E.ON Energie

Weby všech třech agentur byly kvalitně zpracované a obsahovaly relevantní informace. Zatímco stránky 5P agency podávaly vyčerpávající informace o nabízených službách, technologiích a postupech, OgilvyOne se soustředila spíše na imageovou stránku věci a na představení pracovního týmu. Třebaže Ogilvy by měla být svým způsobem známkou kvality (nadnárodní skupina, zkušenosti, silný background v rámci skupiny), jako klient vybírající agenturu pro kvalitní zpracování DM kampaně bych však sáhla po profesionálních službách, které mi byly dopodrobna představeny na stránkách 5P agency. U OgilvyOne končila sekce Ocenění rokem 2010, to by mne také mírně odradilo ;-) U agentury Grátis mne zaujal odkaz "Zaslat poptávku" na všech podstránkách, který mne neustále směle vybízel k zaslání nezávazného dotazu. Jako velké negativum však hodnotím aktuálnost webu Grátis, mám-li na homepage sekci Aktuality a dokonce i odkaz na Archiv, pak ji tam zřídím pouze s tím závazkem, že ji budu plnit!

 

Michal Šlechta / Event Manager, Junior brand manager / Staropramen

Prezentace telemarketingu na webu by měla být jednoduchá a čistě informativní. Klienti jistě slyší na obrázky příjemných telefonistek, které vypadají, že je práce baví. U jedné hodnocené společnosti bohužel web v době hodnocení nefungoval.

 

Známkování agentur a názory redakce najdete v čísle 30/2012, které je právě v prodeji

reklama