reklama
reklama

Kam si chodí čeští manažeři pro inspiraci? Mám pocit, že se příliš ohlížíme na to, jak to dělají ostatní. Kamarádka povýšila na pozici šéfky komunikace a její maminka, dobrá to žena, pravila: "Petro, hlavně tam nic moc neříkej a nedělej jiné věci než ostatní, máš dobré místo, tak abys o něj nepřišla." Velmi jsme se smáli, jak maminka myslí v reáliích jiné doby. Jenomže ono to moc k smíchu není, v byznysu a marketingu většina lidí nechce vyčnívat z řady. Možná by chtěla, ale nemá inspiraci a dívá se jen na své souputníky z branže, ne dopředu. Jak řekl Ford: "Kdybych měl jen poslouchat, co chtějí zákazníci, dal bych jim rychlejšího koně." Nedávno jsem neúmyslně provedl experiment u studentů marketingu na Zlínské univerzitě. Dal jsem jim týmově vytvořit kampaň. Skupina denních studentů měla entuziasmus, úžasné nápady, někdy nerealizovatelné, trochu naivní a občas jim haprovala forma. Studenti distančního studia, tedy lidé z praxe, měli perfektní formu, prezentační dovednosti, skvělé výpočty... a to bylo všechno! Minimum nápadů - jen holá, precizní mechanika. Inspirace a vzory z praxe nás tedy nejspíš učí, že nemá cenu vymýšlet nové věci. Když jsem na přelomu roku zakládal agenturu, začal jsem potkávat netradiční investory. Mladé usměvavé kluky (i pár dívek) v tričku s límečkem, kteří úspěšně prodali své vlastní projekty a jdou dál. Jejich inspirativnost nespočívá jen v tom, jak dokázali vydělat. Zajímavé především je, co s penězi dělají dále. Někteří investují do projektů, z nichž není jistá návratnost, jiní zakládají nadace, jeden dokonce galerii. Pod tíhou negativních informací a šedivých manažerů zapomínáme, kolik inspirativních lidí denně potkáváme, a tak mě před časem napadlo (při holení, čištění zubů nebo tak nějak), že by bylo dobré je ukázat. Sepsal jsem seznam osob a pozval je, aby promluvili na konferenci Inovace a Inspirace. Je to mix nesourodých lidí a témat, ale inspirace tam bude. Už tento čtvrtek. Nejsem jediný, koho taková akce napadla - podobná, dokonce dvoudenní, proběhne v září ve Zlíně. Motivací k tomu, abychom vylezli ze své oborové ulity, bude tedy nejspíše přibývat. Doufejme, že ne šnečí rychlostí...

 

Tomáš Jindříšek
managing partner, Dark Side(nazor@economia.cz)

 

Pod tíhou šedivých manažerů zapomínáme, kolik inspirativních lidí denně potkáme.

reklama